وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 116 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه 21 تیر 1400 با شاخص 116 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 147 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۲۱ تیر ۱۴۰۰) انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه بر این احتمال تولید و تجمع آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به همراه خواهد داشت.

این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه ادامه خواهد یافت و با افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

صبح روز سه‌شنبه (۲۲ تیر ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در طول روز تا حدودی شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد شد، هرچند با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد، همچنین با افزایش تندی باد احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد وجود خواهد داشت.

وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی سه‌شنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق شده و بنابراین برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.