رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تاکنون سلامت ۴۵۰ هزار و ۹۴۳ مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا مورد بررسی وارزیابی سلامت قرار گرفته و علائم کرونا در آنان کنترل شده است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی ولیپور با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت و مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور که از روزهای پایانی اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، گفت: در اجرای این طرح که با همکاری جمعیت هلال احمر همراه با وزارت بهداشت در حال اجراست. تاکنون سلامت ۴۵۰ هزار و ۹۴۳  مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا مورد بررسی  وارزیابی سلامت قرار گرفته و علائم کرونا در آنان کنترل شده است. 

وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۴۹ نفر هم به دلیل دارا بودن علائم ابتلا به کووید۱۹ به قرنطینه منتقل شدند، افزود: تاکنون ۴۳هزار و ۹۳۲ تست پی‌سی‌آر و ۶۳ هزار و ۶۳۰ تست فوری کرونا از مسافران اخذ شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۴۷۱ نیروی عملیاتی در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: این طرح در ۲۸ ورودی کشور از جمله پایانه های مرزی، دریایی و هوایی که در حال حاضر ۱۷ پایانه آن فعال است، اجرا می‌شود.