سردار حسین رحیمی اعلام کرد: نیروی انتظامی به عنوان مجموعه‌ای است که برقراری امنیت در جامعه را بر عهده دارد، پاسداری از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اولین ماموریت پلیس است.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه مراسم عفاف و حجاب که در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و با حضور حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم در هفته عفاف و حجاب و برای تجلیل از مدافعان این عرصه برگزار شد.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان مجموعه‌ای است که برقراری امنیت در جامعه را بر عهده دارد، پاسداری از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اولین ماموریت پلیس است.

سردار رحیمی تصریح کرد: امنیت ابعاد مختلفی دارد، امنیت فردی، سیاسی، اجتماعی و ... از ابعاد امنیت‌ها است، باید به گونه‌ای عمل کنیم که آزادی دیگران را سلب نکنیم،  نظامی در میان دولت‌های بین المللی می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد که امنیت داخلی در آن کشور تامین باشد، با این تفاسیر وظیفه تامین امنیت داخل کشورمان با نیروی انتظامی است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: یکی از بحث‌های امنیت، برقراری امنیت‌عمومی و اخلاقی جامعه است، برخی گروه‌ها سازمان یافته عمل می‌کنند و در حال شکستن قبح امنیت جامعه هستند.

وی افزود: ما از اجرای قانون هراسی نداریم و با قدرت آن را در جامعه پیاده خواهیم کرد، بار‌ها دیدم که مامور ما زمانی که به فرد خطا کار حتی یک مورد که تذکر می‌دهد این فرد ده‌ها بار به او فحاشی کرده است، لذا ما از این توهین‌ها واهمه‌ای نداریم و برای هدف والای خود در تلاش هستیم.

سردار رحیمی بیان کرد: پلیس پایتخت برای عدم رعایت حجاب و حتی کشف حجاب در جامعه که توسط برخی‌ها صورت می‌گیرد، ده‌ها کلاس برگزار می‌کند تا قوانین و مقررات را به آن‌ها آموزش دهد.

وی افزود: به همین میزان در جبهه‌های دیگر با سارقان، قاچاقچیان، اشرار، مزاحمان نوامیس، مفسدان گردن کلفت و قدرتمند اقتصادی، بدهکاران کلان بانکی، فراریان مالیات در حال نبرد هستیم و این‌ها را یکی پس از دیگری دستگیر می‌کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی مدال مجاهدان فی سبیل الله را داد که این مایه مباهات و افتخار ما است و در راه تامین‌امنیت در داخل کشور پا پس نخواهیم کشید؛ ۲۲۰ هزار شهید در راه برقراری امنیت تقدیم نظام کردیم، به زنان عفیف و پاکدامن این نظام درود می‌فرستم همه ما وظیفه داریم برای احیای فریضه‌های اسلام و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.