علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از واکسیناسیون «معلمان» و «استادان» دانشگاه از مردادماه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند بیماری کرونا در دنیا و شیوع ویروس دلتا، اظهار داشت: موج افزایش بیماری در ایران وجود دارد و ویروس کرونا در حال گردش است و تقریبا همه استان‌ها را در نوردیده و شیوع و مبتلایان به ویروس نشان می‌دهد ویروس غالب کرونای دلتا است.

وی از قرمز بودن 169 شهر، نارنجی بودن 166 و زرد بودن 113 شهر کشور خبر داد و گفت:‌میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 48 درصد رسیده که کافی نیست و موجب افزایش شیوع بیماری است؛ ضمن اینکه میزان پلمب و جرائم کم نبوده اما با جریمه کردن به تنهایی نمی‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را القاء کرد.

سخنگوی مقابله با ستاد کرونا با دعوت از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از سفرهای غیرضروری، تأکید کرد: باید از تجمعات و حضور در جمع به شدت خودداری کرد؛ ضمن اینکه رستوران‌ها، تالارها، مراکز سرپوشیده مانند پاساژها، سالن‌های ورزشی و استخرهای سرپوشیده محل انتقال بیماری است.

وی با تأکید بر اینکه قدرت انتقال ویروس کرونا بالاست، یادآور شد: بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند و حداقل یک یا دو شهر آنها قرمز است. استان‌های شرقی کشور مانند  بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان روند رو به افزایشی دارند.

رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور، ابراز داشت: واکسیناسیون روند خوبی به خود گرفته، به طوری که میزان واکسیناسیون روزانه از مرز 250 هزار دز عبور کرده است؛ ضمن اینکه واکسن کرونا برای افراد 60 سال به بالا به اندازه کافی وجود دارد.

سخنگوی مقابله با ستاد کرونا  از توزیع 11 میلیون و 200 هزار دز واکسن در استان‌های کشور خبر داد و گفت: در این هفته 6 میلیون دز واکسن نیز می‌رسد؛ ضمن اینکه واکسیناسیون افراد 60 به بالا نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واکسیناسیون افراد 50 سال به بالا را شروع کرده‌ایم، یادآور شد: در جزایر خلیج‌فارس به جزء قشم و کیش واکسیناسیون افراد 18 سال به بالا را انجام می‌دهیم.

رئیسی از واکسیناسیون عشایر 18 سال به بالا از ماه آینده خبر داد و افزود: واکسیناسیون معلمان و استادان دانشگاه نیز در مرداد ماه شروع می‌شود.