رئیس سازمان بهزیستی کشور از اهدای ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مراکز سالمندان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم اهدای نمادین  یک هزار دستگاه اکسیژن ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، گفت: هفته گذشته ۸۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به بهزیستی تحویل شد که بلافاصله در ۱۸ استان توزیع و ۲۰۰ دستگاه دیگر پس از ترخیص از گمرک در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.

مراسم اهدای نمادین  دستگاه های اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «ساتیا دورایس ومی» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران در ارتباط ویدیوکنفرانسی با استان‌های کشور برگزار شد.

در این مراسم در ارتباط مجازی با استان‌های خراسان رضوی، تهران، اردبیل و البرز به صورت نمادین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت اهدا شد و مدیران کل بهزیستی استان‌ها ضمن قدردانی از این اقدام، خواستار تأمین دستگاه‌های اکسیژن ساز برای جامعه هدف مستقر در منازل شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه دستگاه‌های اکسیژن ساز بین ۷۴۳ مرکز شبانه‌روزی توان‌بخشی توزیع‌شده است، تصریح کرد: حدود ۱۱ میلیارد تومان برای تأمین یک هزار دستگاه اکسیژن ساز هزینه شده است که از مجموعه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برای کمک‌هایی که باهدف ارتقاء کیفیت زندگی مددجویان می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

وی در پایان از ابلاغ سند ملی سالمندان توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و یادآور شد: امیدواریم این سند شرایط بهتری را برای جامعه سالمندی رقم بزند چنانکه مطلوب ما حضور سالمندان در درون خانواده است.

همچنین در هفته بهزیستی از ۲۱ هزار کارکنان خدوم بهزیستی در سراسر کشور و ۲۰ هزار مادریار، پدر یار و مددکار که در بیش از یک هزار مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن فعالیت می‌کنند، قدردانی شد.