استاندار تهران تاکید کرد: تنها خودروهای امدادی مجاز به تردد بین استانی هستند و تمامی مجوزهای صادر شده از قبل نیز باطل است و به فرمانداران ابلاغ شده که هیچ گونه مجوز تردد بین استانی صادر نشود. مجوزهای صادره از امروز تا صبح دوشنبه هفته آینده باطل است.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، گفت: متاسفانه جزو هفت استانی هستیم که در شرایط بستری قرمز قرار داریم و همزمان بیماران سرپایی، بستری، تخت های ویژه و فوتی ها در حال افزایش هستند که در پیک های قبلی چنین شرایطی را نداشتیم و این مسئله مدیریت را برای حوزه سلامت دشوار می کند.

وی افزود: دستورالعمل تعطیلی استان تهران و البرز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده و رئیس جمهور با این پیشنهاد موافقت کردند که 14 بند دارد و بر اساس آن تمامی دستگاه های دولتی، اصناف، بانک ها و بخش خصوصی تعطیل هستند. موضوع نظارت بر اعمال این محدودیت ها مهم است تا تنفس حداقلی در تهران ایجاد شود.

بندپی با تاکید بر اینکه تحقق این مهم همکاری مردم را می طلبد، ادامه داد: نیروی انتظامی در خط مقدم اجرا و اعمال این مصوبه قرار دارد.

تنها خودروهای امدادی مجاز به تردد بین استانی هستند

وی تاکید کرد: تنها خودروهای امدادی مجاز به تردد بین استانی هستند و تمامی مجوزهای صادر شده از قبل نیز باطل است و به فرمانداران ابلاغ شده که هیچ گونه مجوز تردد بین استانی صادر نشود. مجوزهای صادره از امروز تا صبح دوشنبه هفته آینده باطل است.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص عید قربان نیز با تاکید بر اینکه شرایط و پروتکل های بهداشتی مد نظر قرار گرفته است، افزود: 82 مرکز واکسیناسیون مشغول فعالیت هستند و 770 نفر افراد 60 سال به بالا هستند و تعدادی هم از قبل مانده اند که در این شرایط مراکز واکسیناسیون باید به 140 مرکز افزایش پیدا کند. لذا مقرر شد تمام دستگاه ها همچون آموزش و پرورش و ... همکاری لازم را برای ایجاد مراکز واکسیناسیون داشته باشند.