وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 87 در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز شنبه 2 مرداد 1400 با شاخص 87 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 111 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (۲ مرداد ۱۴۰۰) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته و عدم وزش باد مؤثر، در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با افزایش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، بااین حال با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش یافته و می‌تواند سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در ساعات بعدازظهر گردد.

اواخر وقت شنبه تاحدودی از تندی باد کاسته خواهد شد و همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت نامطلوب در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

صبح روز یکشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش یافته و باتوجه به عدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در طول روز تندی باد افزایش خواهد یافت و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، اگرچه با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.