طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی امروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور دیده می شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز در استان گیلان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق و در برخی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غرب کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعداز ظهر افزایش ابر و رگبار باران ، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مردادماه) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و تنها دوشنبه در گیلان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی و هرمزگان و سه‌شنبه در استان اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۶ مردادماه) در نوار شمالی کشور و ارتفاعات رشته کوه البرز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا در بیشتر مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته خواهد شد. پنج شنبه (۷ مردادماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان  رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز(۳ مردادماه) تا اواسط هفته در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره‌ای از مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد، گفت: دریای خزر طی دو روز آینده مواج خواهد بود. طی پنج روزآینده نیز مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است. دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مردادماه) تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۴ مرداد) صاف، گاهی همراه با وزش باد و در بعداز ظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز ‌سه‌شنبه ( ۵ مرداد)  صاف در اواسط روز وزش باد و در بعد از ظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره گرمترین و خنک ترین مراکز استان‌های کشور طی امروز و فردا (۳ و ۴ مردادماه) اظهارکرد: اهواز با بیشینه دمای ۵۰ و۵۱ درجه سانتیگراد و اردبیل با بیشینه دمای ۲۴ و۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهند بود.