محسن هاشمی اعلام کرد: متاسفانه مدتی است که در قسمت شمال محله جوادیه تا انتها ازدحام معتادان متجاهر، موادفروشان و بزهکاران مشاهده می‌شود و همین موضوع مورد اعتراض اهالی این بخش از محله نیز قرار گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران  در صحن امروز شورای شهر اظهار داشت: امیدواریم دولت جدید بتواند به وعده خود عمل کرده و روند توسعه کشور را با سرعت به مسیر پیش بینی شده در چشم انداز ۲۰ ساله برساند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در هفته گذشته شاهد وقایعی تلخ در استان خوزستان بودیم، وقایعی که نمی‌توان آنها را محدود به خشکسالی و کمبود آب دانست بلکه توسعه متعادل، متوازن و پایداری باید، کاستی‌های به جا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران کند.

وی گفت: توسعه متعادل، توزیع عادلانه مواهب توسعه بین همه اقشار جامعه بود اما در خوزستان شاهد حضور صنایع بزرگ نفت و فولاد و پتروشیمی و پالایش هستیم بدون آنکه منافع این توسعه به اندازه کافی به میزبان این صنایع برسد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: توسعه متوازن، پیشرفت در همه ابعاد جامعه یعنی بهبود سلامت، آموزش و رفاه سایر شاخص‌های جامعه نه صرفاً رشد صنعتی و در خوزستان، تعدادی از شاخص‌های انسانی و اجتماعی به صورت متوازن رشد نکرده است.

وضعیت جوادیه تهران بهبود یابد

در ادامه حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا اظهارداشت: روزهایی پر از نگرانی را در کشور پشت سر می‌گذاریم. از پیک پنجم کرونا تا مشکلات دیگر و در میان این نگرانی‌ها اما، بیشتر دلواپس سیستان و بلوچستان و خوزستان هستیم. امیدوارم مشکلات اهالی این استان‌ها زودتر حل شده و پاسخی مناسب به مطالبات به حق مردم داده شود.

وی افزود: تذکر امروز بنده در مورد نابسامانی است که در محدوده غربی محله جوادیه و در حاشیه امتداد بزرگراه نواب که یارجانی نامگذاری شده وجود دارد. موضوعی که شماری از ساکنان این محله نیز آن را به بنده منتقل کرده و خواستار حل این معضل بودند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:  محله جوادیه از سمت غرب به امتداد بزرگراه نواب و بوستان ولایت منتهی می‌شود و در جداره این لبه در محله جوادیه نیز بوستانی دیگر ایجاد شده است.متاسفانه مدتی است که در این محدوده از قسمت شمال محله جوادیه تا انتها ازدحام معتادان متجاهر، موادفروشان و بزهکاران مشاهده می‌شود و همین موضوع مورد اعتراض اهالی این بخش از محله نیز قرار گرفته است.

نظری گفت: به گفته اهالی این موضوع بارها به پلیس نیز گزارش شده اما به دلیل مجاورت بزرگراه با این محله معمولا تا قبل از رسیدن پلیس مجرمان محل را ترک کرده و فرار می‌کنند. نتیجه جمع‌آوری معتادان هم که چندان مورد رضایت ساکنین نبوده و بعد از چند روز این افراد و دیگر مصرف کنندگان دوباره به زیرپل، میانه بزرگراه و فضای سبز حاشیه این محله برمی‌گردند و موجب ایجاد ناامنی و احساس ناامنی برای اهالی می‌شوند.

وی بیان داشت: علاوه بر این، چندین مورد سرقت خرد از خودروهای سواری، درگیری و سرقت از منازل در این محدوده رخ داده که بر نگرانی اهالی افزوده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از نیروی انتظامی می‌خواهم که کانکسی برای استقرار پلیس در این محل پیش‌بینی کند و از شهرداری تهران هم می‌خواهم تا علاوه بر تامین روشنایی و از بین بردن فضاهای بی‌دفاع در این محدوده، شرایط را برای استقرار کانکس پلیس فراهم کند، تا امنیت در این محله تامین شده و با تعلل‌مان باعث نشویم که محله قدیمی و خوشنام جوادیه نیز به وضعیتی نظیر آنچه امروز در برخی محله‌ها شاهدش هستیم، دچار شود.