علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از واکسیناسیون معلمان، رانندگان تاکسی، سیستم‌های حمل و نقل عمومی، خبرنگاران و زندانی‌ها به مناسب عید غدیر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین روند واکسیناسیون کرونا در کشور اظهار کرد: به مناسب عید غدیر واکسیناسیون معلمان، رانندگان تاکسی، سیستم‌های حمل و نقل عمومی، خبرنگاران و زندانی‌ها به صورت همزمان آغاز خواهد شد.

او با اشاره به اینکه گروه‌های پرخطر جامعه ۴ میلیون نفر هستند، بیان کرد: واکسیناسیون ۵۰۰ هزار نفر از بیماران دیابتی نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: جمعیت افراد بالای ۵۰ سال ما ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند که اگر هر دو گروه واکسینه شوند، آمار فوتی‌ها در آبان به زیر ۵۰ نفر خواهد رسید.

رئیسی با اشاره به موج جدید کرونا در کشور بیان کرد: ویروس دلتا قدرت سرایت بالایی دارد، افراد به جای اینکه دنبال تخت‌های بیمارستان بگردند باید به پیرو رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: ویروس هر جهشی که داشته باشد، شیوه نامه‌های بهداشتی همان است، همین الان اگر ویروس ووهان چین هم در کشور شیوع پیدا می‌کرد، تعداد همین قدر پر می‌شد.

رئیسی با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌ها به زیر ۵۰ درصد رسیده است، گفت: فقط در یکی از بیمارستان‌های تهران از فروردین تا به امروز از ۲۲ هزار و ۳۵ نفر از بیماران بستری بالای ۷۰ سال، فقط ۳۵ نفرشان واکسن زدند و ۵۷ نفر یک دز واکسن را دریافت کرده بودند.

او ادامه داد: الان بیش از ۹۰ درصد بیماران بستری بالای ۷۰ سال، افرادی هستند که واکسن نزدند.

رئیسی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال طی دو روز آینده تمام می‌شود و تا پایان سال جاری ۵۹ میلیون گروه هدف کشور واکسینه خواهند شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به اینکه چه زمانی می‌توانیم ماسک‌های بهداشتی را برداریم، تصریح کرد: حتی اگر کشور ۱۰۰ درصد واکسینه شود، تا زمانی که زنجیره این ویروس در کشور قطع شود، نمی‌توانند ماسک را کنار بگذارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به روند واکسیناسیون در جهان گفت: تا پایان سال ۲۰۲۱ کل واکسن تولیدی دنیا ۸ میلیارد و ۶۰ میلیون دوز خواهد بود که کفاف جمعیت جهان را نمی‌دهد.

رئیسی تصریح کرد: سال ۲۰۲۲ سه تا چهار برابر ظرفیت دنیا واکسن تولید خواهد شد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اگر یکسال برنامه ریزی و چشم انداز یکساله داشته باشیم و شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم، آن موقع می‌توانیم ماسک‌ها را برداریم.