مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش‌ها تا اواسط هفته جاری، در پایه اول ابتدایی یک‌میلیون و ۲۲۰ هزار نفر درخواست خود را ثبت کرده‌اند که اطلاعات ۹۰۰ هزار نفر آن‌ها تأیید و ثبت‌نامشان قطعی شده است.

به گزارش مرور نیوز، محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان را در پایه های تحصیلی مختلف در سامانه اینترنتی دانش آموزی پادا اعلام و دراین‌باره اظهار کرد: دانش‌آموزانی که موظف هستند به سامانه مراجعه و ثبت‌نام کنند پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم هستند، زیرا مقطع تحصیلی و مدرسه‌شان تغییر می‌کند.

وی افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خرداد، پایه هفتم از اواخر خرداد و پایه دهم نیز از ۲۶ تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش‌ها تا اواسط هفته جاری، در پایه اول ابتدایی یک‌میلیون و ۲۲۰ هزار نفر درخواست خود را ثبت کرده‌اند که اطلاعات ۹۰۰ هزار نفر آن‌ها تأیید و ثبت‌نامشان قطعی شده است. پرونده حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز در حال طی مراحل لازم برای تأیید در مدرسه است.

حبیبی ادامه داد: تاکنون در پایه هفتم ۶۶۷ هزار و ۵۷۸  دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت‌نام ۴۲۰ هزار نفرشان تأیید و قطعی شده است و مابقی نیز در حال تأیید اطلاعات است. ثبت‌نام پایه دهم نیز به‌تازگی و از ۲۶ تیرماه فعال شده و باید ابتدا برگه‌های هدایت تحصیلی خود را دریافت می‌کردند. تاکنون ۹۲ هزار نفر در این پایه ثبت درخواست ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

وی درباره ثبت‌نام میان‌پایه‌ها نیز توضیح داد و گفت: دانش‌آموزان میان‌پایه که در یک مدرسه هستند و می‌خواهند به پایه بالاتر بروند، نیازی به ثبت‌نام ندارند و ما به‌صورت خودکار در ۲۰ مرداد این ارتقای پایه را برایشان اعمال می‌کنیم. تنها تعدادی از این دانش آموزان به دلایل مختلفی قصد تغییر مدرسه دارند که این‌ها باید در سامانه ثبت‌نام کنند. بنابراین طبیعی است که آمار ما در بخش میان‌پایه بالا نیست و منحصر به آن‌هاست که مدرسه‌شان را تغییر داده‌اند.