وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 77 در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه 10 مرداد 1400 با شاخص 77 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 72 در شرایط سالم قرار داشته است.

 ‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز یکشنبه (۱۰ مرداد ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سبب برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا خواهد شد.

رشد ناپایداری تا شامگاه یکشنبه‌ و وزش باد مؤثر سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۱۱ مرداد ۱۴۰۰) و افزایش ترافیک صبحگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد خواهد شد.

افزایش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، بااین حال حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن و نیز احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها در ساعات بعدازظهر خواهد شد و در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

شایان‌ذکر است با تداوم وزش باد مؤثر، رشد ناپایداری جوی و احتمال رگبار پراکنده تا اواخر وقت دوشنبه از غلظت ذرات معلق کاسته شده و وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق برقرار خواهد بود.