مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید طی سه روز آینده در برخی از استان های کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود اظهارکرد: در این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی این مدت همچنین رعد و برق، بارش ‌پراکنده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال لرستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و غرب یزد نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، ‌پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ مرداد) برای شمال غرب و ارتفاعات البرز، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شرق فارس بارش ‌پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: تا آخر هفته جاری برای نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، شرق خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور در جنوب سمنان، جنوب تهران، اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به‌تدریج از فردا (۱۲ مرداد) تا آخر هفته جاری در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور افزایش حدود ۵ تا ۸‌ درجه‌ای سانتیگراد دمای هوا را شاهد خواهیم بود. همچنین طی این هفته شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مرداد) نیمه ابری، گاهی همراه با رگبار باران و وزش باد و رعد و برق با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ سانتیگراد و طی روز ‌چهارشنبه (۱۳ مرداد) صاف تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۲ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.