معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: پیش بینی ما برای پایه اول ابتدایی طبق آمار سازمان ثبت احوال این است که امسال یک میلیون و ۴۰۷ هزار نفر وارد مدارس می شوند.

به گزارش مرور نیوز، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در توضیح آخرین روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: خوشبختانه روند ثبت نام در مدارس از زمان ابلاغ دستورالعمل ثبت نام از ۲۲ اردیبهشت ماه تا کنون با مشکل خاصی روبه رو نبوده است و روند ثبت نام همچنان ادامه دارد.

وی افزود: البته برخی چالش ها وجود داشته که در زمان خود مرتفع شده است. به دلیل اینکه دانش آموزان کلاس اول باید در برنامه غربالگری سلامت شرکت کنند، حتما باید حضوری به مدرسه مراجعه کنند، اما برای سهولت بیشتر، پیش ثبت نام الکترونیکی را برایشان در سامانه تعریف کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان اینکه برخی خانواده ها به علت اینکه اولین بار به صورت الکترونیکی ثبت نام می کنند دشواری هایی را تجربه کردند که به اشکالات کار با سامانه برمی گردد گفت: هر زمان به ما از سوی استان ها، گزارش اشکال داده می شود، سریع به حوزه فناوری منتقل می کنیم که سریع ترتیب اثر داده و مشکل را برطرف می کنند.

حکیم زاده ادامه داد: برای دوره متوسطه نیز  ثبت نام ها پس از اعلام نتایج و هدایت تحصیلی آغاز شده و گزارش ها حاکی از آن است که روند ثبت نام ها به خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در روند ثبت نام، همکاری خوبی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی داشتیم گفت: شمار پایگاههای سنجش و تعداد افراد به کار گرفته شده نسبت به سال گذشته افزایش یافته و خوشبختانه امر سنجش، به شکل خوب و روانی در حال انجام است. امسال برای سنجش سلامت ۶۰۰ هزار کودک پیش دبستانی نیز هدفگذاری کرده ایم که امید است تحقق یابد. اگر بتوانیم در سنین پایینتر غربالگری را انجام دهیم امکان مداخلات به هنگام، زودتر فراهم می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره جمعیت دانش آموزی امسال و برآورد افزایش این میزان اظهار کرد: پیش بینی ما برای پایه اول ابتدایی طبق آمار سازمان ثبت احوال این است که امسال یک میلیون و ۴۰۷ هزار نفر وارد مدارس می شوند. یک اتفاق خوبی که امسال افتاد این بود که اطلاعات اسمی جمعیت افراد لازم التعلیم از سوی ثبت احوال در اختیار ما قرار گرفت و از ابتدا در سامانه ما بارگذاری شد.

حکیم زاده ادامه داد: این امر، امکان شناسایی آن دسته از دانش آموزان که به هر دلیل برای ثبت نام مراجعه نمی کنند را سریعتر فراهم می کند و یک گام رو به جلو برای شناسایی زودهنگام بازماندگان احتمالی از تحصیل است. تا ثبت نام به اتمام نرسد نمی‌توانیم پیش بینی کنیم چه تعداد افزایش جمعیت دانش آموزی داریم، اما سال گذشته با وجود آنکه درگیر کرونا بودیم تعداد ثبت نام کنندگان ۲.۸ درصد افزایش داشت که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد پیش بینی ما برای امسال هم این است که بتوانیم همه جمعیت لازم التعلیم را به موقع ثبت نام کنیم.