پیام طبرسی ضمن اشاره به 500 هزار نفر واکسینه شده در روز گذشته گفت: اگر این تعداد را به روزی یک میلیون برسانیم ظرف مدت 3 ماه این روند طی خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده در مورد تعطیلی دو هفته‌ای کرونا در برنامه «صبح و گفتگو» ضمن اشاره به خاطره نه چندان خوب عملکرد ستاد مدیریت کرونا گفت: تصمیمات رئیس جمهور سابق در این موضوع و عدم توجه به هشدارهای متخصصان توسط شخص ایشان موجب شد که حتی تصمیمات درست اجرا نشود و موجب کم شدن مشارکت مردمی شد.

محمدبیگی افزود: مردم اگر همکاری و مداخله نکنند، وضعیت اقتصادی از امروز بدتر خواهد شد و چرخه بیماری تا دو سال دیگر ادامه خواهد یافت.

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده گفت: همراهی مجلس با دولت به این شکل شد که پس از اعلام وزیران پیشنهادی رئیس جمهور، مجلس به سرعت جلسات رای اعتماد را برگزار کند و بلافاصله جلسات اضطراری را برای بررسی نامه مقام معظم رهبری و دکتر نمکی برای تعطیلی تهران برقرار کنیم.

وی از تعطیلی دو هفته‌ای با مقررات سخت و همکاری مردم و ارگان‌ها و تسریع واکسیناسیون سخن گفت و ادامه داد: در حال حاضر در کشور6 هزار و 600 مرکز جامع سلامت، 6 هزار و 700 پایگاه سلامت، هزار و 800 خانه بهداشت و 4 هزار و 200 موسسه طرف قرارداد با سازمانهای بیمه گر می‌توانند با سرعت خدمات پزشکی و واکسیناسیون را پیش برده و بیمار یابی کرد.

محمدبیگی در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به نیاز دوباره به اعلام فراخوان نیروهای بازنشسته، بسیجی و جهادی و آموزش آنها و تسریع چرخه واکسیناسیون اظهار کرد: ما در مجلس مشکلی برای تشکیل جلسات اضطراری و تعطیلی نداریم و آماده پذیرش دولت و دکتر نمکی هستیم.

همچنین پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در شرایطی هستیم که اقدامات خوشایند مردم برای کرونا انجام نشده و این مسئله به یک عزم ملی در کل سیستم دولتی نیاز دارد و تنها انتظار از وزارت بهداشت، بیجا است.

طبرسی گفت: نامه‌ای که دکتر نمکی به رهبری نوشت، به دلیل آن بود که در این موضوع به بن بست رسیده بود و در جای دیگر حرف وی را قبول نکردند.

وی ادامه داد: با این وضعیت بیماری کنترل نمی‌شود و ما منتظر هستیم تا این بیماری به خودی خود کنترل شود و این در حالی است که در شرایطی که مردم روانه بیمارستان می‌شوند، بیماری از کنترل خارج شده و نارضایتی مردم به بار می‌آید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه در موضوع کرونا درگیر رودربایستی شدیم و تمام مسئولیت بر گردن دکتر نمکی افتاد خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی کرونا هستیم و نیازمند یک تعطیلی موقت و همچنین افزایش سرعت واکسیناسیون هستیم.

وی ضمن اشاره به 500 هزار نفر واکسینه شده در روز گذشته گفت: اگر این تعداد را به روزی یک میلیون برسانیم ظرف مدت 3 ماه این روند طی خواهد شد.

طبرسی پیرامون مشکلات واکسیناسیون تشریح کرد: نداشتن واکسن کرونا در یک مقطع زمانی، نبود مراکز واکسیناسیون و عدم مراجعه مردم برای واکسن از مشکلات واکسیناسیون است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از عدم مراجعه 40 درصد مردم برای واکسن در برخی استان‌ها سخن گفت و ادامه داد: در رسانه‌ها باید برای این موضوع تبلیغات و فرهنگ سازی صورت گیرد.