به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، از فردا (۱۸ مرداد) تا ‌پایان هفته در اکثر مناطق کشور دما به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان اظهارکرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب و غرب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، ارتفاعات در استان‌های کرمان و هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز، قزوین و تهران رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از سه‌شنبه (۱۹ مرداد) تا ‌پایان هفته جاری در بیشتر مناطق کشور جو ‌پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش ‌پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، از فردا (۱۸ مرداد) تا ‌پایان هفته در اکثر مناطق کشور دما به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی افزود: طی ‌پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ می‌دهد که با احتمال خیزش گردوخاک، ‌ کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود همچنین در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌سه‌شنبه (۱۹ مرداد) صاف گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.