شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: شرط گذراندن پیش‌دبستانی برای ثبت‌نام کلاس اول در همه مدارس تخلف است.

به گزارش مرور نیوز، شهریار فولادوند در پاسخ به پرسشی درباره برخی شروط مدارس غیردولتی برای ثبت نام پایه اول ابتدایی از جمله گذراندن دوره پیش دبستانی اظهار کرد: برخی مدارس ممکن است پیش دبستانی را شرط ثبت نام در پایه اول بدانند؛ این امر چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی یک تخلف محسوب می شود.

وی افزود: دلیل روشنش این است که پیش دبستانی یک دوره رسمی ولی غیرالزامی است، به این معنا که به لحاظ قانونی یک دوره پذیرفته شده است، اما اگر کودکی آن را نگذرانده باشد، مدارس حق ممانعت برای ثبت نام و ادامه تحصیل وی ندارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره روند صدور مجوز مراکز پیش دبستانی نیز گفت: تا زمانی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ساختار اداری و تشکیلاتی یافته و استقرار فیزیکی پیدا کند فعلا استان ها این کار را انجام می دهند و پس از استقرار کامل همه فرایندها آنچه بر عهده ما بوده است به طور کامل به آن سازمان منتقل می شود.

فولادوند درباره زمان آغاز فعالیت صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی نیز اظهار کرد: بودجه‌ای برای این امر دیده و شاخص‌های حمایت از موسسسان معین شده است؛ اما ساختار اداری‌اش باید به کمال خود برسد. اکنون مراحل ثبت تغییر هیئت مدیره در حال انجام است و نهایی که بشود توزیع، اتفاق خواهد افتاد.  

وی افزود: این مبلغ برای سال ۱۴۰۰، ۱۰۰ میلیارد تومان است و هر میزان که تخصیص یابد بر همان اساس اقدام می‌شود.