معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از ساخت گرافیک حرکتی در خصوص احیای دریاچه ارومیه برای پخش در تلویزیون و فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مناف یحیی‌پور ظهر امروز در نشست گردهمایی نویسندگان کتاب کودک و نوجوان، حول محور دریاچه ارومیه در استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امیدواریم گامی مفید برای احیای دریاچه ارومیه این امر ملی برداریم، اظهار داشت: با توجه به گردهمایی که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتیم حدود 3 روز 50 نویسنده ادبیات کودک و نوجوان میهمان استان بودند و بخش عمده‌ای از فعالیت این عزیزان که از نویسندگان پرکار و خلاق بودند در دیدار با مخاطبان صورت گرفت.

وی افزود: اصل هدف در این کار کمک به ترویج امر کتابخوانی در میان نسل آینده‌ساز کشور بوده و بعد از ظهر امروز نیز برنامه پایانی گردهمایی و مراسم اهدای جوایز هجدهمین دوره جشنواره کتاب کودک و نوجوان را داریم که برای اولین بار میهمان استان آذربایجان‌شرقی شده است.

یحیی‌پور ادامه داد: در این بازه زمانی بنا به وظیفه خود درباره احیای دریاچه ارومیه اقداماتی آغاز کرده‌ایم که برای آغاز کار دو تا گرافیک حرکتی کار شده که زمان هر کدام حدود 58 ثانیه و می‌تواند در رسانه‌های مجازی و تلویزیون پخش شود تا توجه مخاطبان خود کودکان و نوجوانان را در خصوص دریاچه ارومیه جلب کرده و ذهن‌ها را نسبت به این مساله حساس کند.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، بیان کرد: علاوه بر آن مجموعه داستان‌های نوجوانی نوشته شده و در دست چاپ است، اما نکته اصلی بحث این است که این مساله نقطه شروعی برای تعامل جمعی در این زمینه باشد.

وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، دارد تعامل و همکاری کند در این راستا انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز با 500 نفر عضو در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرصتی را فراهم کرده تا در تعاملات سازمان حفاظت محیط زیست و هر نهاد دیگری که می‌تواند تاثیرگذار باشد برنامه‌هایی تعریف شود تا هر کدام به سهم خود در راستای دریاچه گام برداریم.

یحیی‌پور خاطرنشان کرد: آسیب‌های دریاچه تنها شامل یک استان نیست و استان‌های دیگر نیز آسیب خواهند دید و از جایی که تعلق خاطر به این مرز و بوم داریم، باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه کنیم.