پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که در صبحگاه امروز در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و ناپایداری جوی طی ساعات گذشته است.

به گزارش مرور نیوز، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی چهار روز آینده روند تدریجی افزایش دمای هوا در استان تهران و افزایش «ازن» سطحی در برخی مناطق مورد انتظار است همچنین تا فردا (۲۰ مرداد) در ارتفاعات استان احتمال وقوع رگبار ‌پراکنده، رعد و برق و تندباد موقتی وجود دارد.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۹ مرداد ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و ناپایداری جوی طی ساعات گذشته است.

کاهش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. تا اواخر وقت به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود و درنتیجه برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا ( ۲۰ مرداد ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش تندی باد باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. تداوم این شرایط جوی طی روز تاحدودی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد همچنین احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

با وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۲۰ مرداد ماه)  پراکندگی آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود، هرچند در مناطق پرتردد احتمال کاهش کیفیت هوا ناشی از افزایش ترافیک وجود خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۷۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.