حسن جلیلی از انجام تست انسانی واکسن کوو ایران برکت روی گروه سنی زیر ۱۸ سال خبر داد و گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در ابتدا روی 50 نفر و سپس روی 300 نفر از افراد 12 تا 18 سال، کارآزمایی بالینی واکسن برکت را انجام دهیم.

به گزارش مرور نیوز، حسن جلیلی درباره انجام تست انسانی واکسن کوو ایران برکت روی گروه سنی زیر 18 سال اظهار داشت: آمادگی انجام کارآزمایی بالینی واکسن برکت را روی افراد 12 تا 18 سال داریم و فعلاً در حال ارائه کردن طرح آن هستیم و در آینده نزدیک در صورت تأیید وزارت بهداشت این کار را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: نحوه داوطلب‌گیری برای انجام مطالعه بالینی، مشابه تست انسانی بزرگسالان خواهد بود. ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در ابتدا روی 50 نفر و سپس روی 300 نفر از افراد 12 تا 18 سال، کارآزمایی بالینی واکسن برکت را انجام دهیم اما این طرح باید به تصویب کمیته ملی اخلاق در پژوهش و سازمان غذا و دارو برسد.

مدیرعامل کارخانه شفافارمد با بیان این‌که فاز دوم صنعتی تولید واکسن کوو ایران برکت، دو خط تولید دارد، اظهار داشت: ظرفیت بیوراکتوری خط یک در حدود 1200 لیتر است و پیش‌بینی ما این است که بین 6 تا 6.5 میلیون دوز واکسن برکت در ماه به ظرفیت فعلی ما اضافه کند. 98 درصد خط یک تکمیل شده و طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و واکسن‌های ساخته شده پس از انجام تست‌های کنترل کیفی، وارد بازار خواهند شد.

وی ادامه داد: خط دوم صنعتی در حدود 80 درصد پیشرفت داشته است؛ این خط ظرفیت عمده تولید را شامل خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که طی یک ماه آینده با ظرفیت حدود 20 میلیون دوز به بهره برداری برسد. اگر این خط به بهره‌برداری برسد ظرفیت تولید ما از اوایل پاییز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

به گزارش تسنیم به گفته مدیر پروژه تولید این واکسن ایرانی کرونا، تاکنون 2.2 میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شده است تا در سبد واکسیناسیون عمومی قرار بگیرد و تا پایان مردادماه، در صورت گذراندن تست‌های کنترل کیفی، یک میلیون و 100 هزار دوز دیگر از این واکسن در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.