سیدجعفر تشکری‌ هاشمی نسبت به وعده های عملی نشده دولت یازدهم و دوازدهم برای ناوگان حمل و نقل عمومی واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، سیدجعفر تشکری‌ هاشمی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت: نسبت به وضعیت فعلی حمل و نقل عمومی نگرانی داریم چرا که دولت یازدهم و دوازدهم در شروع فعالیت خود وعده داد 17 هزار اتوبوس به شهرداری‌ها می‌دهد ولی متأسفانه حتی یک دستگاه اتوبوس هم تحویل داده نشد.

وی افزود: این در حالی بوده که با شیوع کرونا وضعیت حادتر است که باز هم وعده دادند 5 هزار اتوبوس به شهرداری‌ها تحویل خواهند داد ولی این مسأله هم محقق نشد که نشان‌دهنده بی‌توجهی مفرط به نیازهای اساسی مردم است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید با فوریت این موضوع بررسی شود گفت: وضعیت مالی شرکت بهره‌برداری مترو بسیار نگران‌کننده است اعتبارات تعیین شده از سال 97 هنوز محقق نشده و کاهش هم یافته است.

هاشمی در مورد سرانجام 630 دستگاه واگن مذاکره شده هم گفت: در این زمینه هم اتفاقی نیفتاده و باید کمیته ویژه‌ای تشکیل و با بانک مرکزی و دولت مذاکره شود که پیشنهاد می‌کنم تأمین واگن مترو در بسته‌ةای کوچک‌تر عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین توسعه پارکینگ طبقاتی و سامانه بار و کالا هم نیاز به توجه است گفت:‌باید با اصلاح ردیف‌های بودجه‌ای نیازهای حمل و نقل عمومی را برطرف کنیم.