فرمانده مرزبانی ناجا از اجرای طرح رعد ۵ در مرز‌های کشور و کشف بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا از اجرای طرح رعد ۵ در مرز‌های کشور و کشف بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است، سربازان مجاهد مرزبانی نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و جدیت مبارزه با پدیده شوم قاچاق را در دستور کار قرار داده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح عملیاتی رعد ۴ و کشف بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در خرداد ماه سال جاری افزود: طرح عملیاتی رعد ۵ با رمز "یا علی ابن ابی طالب " از ابتدای مرداد سال جاری در مناطق مرزی استان‌های جنوبی، شمالغرب و غرب کشور اجرا شده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه در این طرح ۷۰ شناور و ۵۰ دستگاه خودرو حامل بار قاچاق توقیف شد، تصریح کرد: مرزبانان نیروی انتظامی با اقتدار و صلابت با اجرای این طرح، مناطق آلوده مرزی را پاک سازی و با تعامل برخی از کشور‌های همسایه دست قاچاقچیان را از اعمال سودجویانه کوتاه کردند.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا با اشاره به طرح رعد ۵ و متلاشی شدن ۱۰ باند قاچاق کالا بیان داشت: ۲۸۳ قبضه سلاح جنگی، شکاری و مقادیر زیادی مهمات از یک باند قاچاق سلاح و مهمات که قصد وارد کردن سلاح از شمالغرب به داخل کشور را داشتند، کشف شد.

سردار گودرزی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دریا و در شرایط سخت آب و هوایی در آب‌های خلیج همیشه فارس کشف شد و در این مدت ۳۶۲ قاچاقچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با بیان اینکه در طرح رعد ۵ مرزبانی ناجا، ۶۶۴ هزار قلم لوازم آرایشی، ۴۵۰ قلم لوازم صوتی و تصویری، ۲۰۱ دستگاه تلفن همراه و تبلت و یک هزار و ۲۶۹ دستگاه لوازم خانگی و ۳ میلیون نخ انواع سیگار خارجی کشف شد، گفت: برخی از سود جویان و قاچاقچیان قصد داشتند با خروج دام از مناطق مرزی، احشام را به چند برابر قیمت بفروشند که یک هزار و ۵۰۰ راس دام کشف شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه میزان کشف سلاح جنگی و شکاری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: کشفیات در بحث لوازم آرایشی ۷.۲ برابر و پودر‌های نیروزا ۱۵ برابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و در مجموع ارزش مالی اموال مکشوفه بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان است.

سردار گودرزی با اشاره به کشف ۳۳ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون که عمدتا با درگیری با سوداگران مرگ بوده است، گفت: در شب گذشته در دو عملیات اطلاعاتی یک تن و ۳۵۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در مرز‌های سراوان و میرجاوه کشف شد.

وی با بیان اینکه ۲ باند بزرگ قاچاق در سواحل جنوبی کشور شناسایی شد، عنوان کرد: مقادیری کالای قاچاق غیر مجاز اعم از لودر، بیل مکانیکی، دستگاه حفاری، خودروی سواری تویوتا، چند دستگاه موتور شناور دریایی، کامیون ولوو و ... از این باند کشف شد.

سردار گودرزی تعامل دستگاه قضائی و مرزبانی نیروی انتظامی در اجرای طرح‌های عملیاتی در مناطق مرزی را مطلوب توصیف کرد و گفت: با تلاش مرزبانان در سال جاری نسبت به مدت مشابه ۳ برابر دستگیری قاچاقچیان افزایش پیدا کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: درخصوص انسداد مرزها، اقدامات مثبتی صورت گرفته و امیدواریم تا دست اندرکاران تصویب بودجه با توجه به حساسیت مرز در خصوص اعتبارات سالیانه، اعتبارات خوبی به مرزبانی نیروی انتظامی اختصاص دهند.

سردار گودرزی تاکید کرد: امیداوریم دولت جدید در بودجه امسال و سال آینده اعتبارات مرزبانی را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه تلاش مرزبانان در تحقق شعار سال بیش از پیش ادامه دارد، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز "مدظله العالی" با جدیت دنبال خواهد شد و مرزبانان در این راستا با آمادگی عملیاتی و توان رزم با قاچاقچیان و مخلان اقتصادی کشور برخورد خواهند کرد.