آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ امروز برگزار شد و ثبت نام رشته های بدون آزمون این مقطع تا ساعت ۲۴ امروز ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز، آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ برای ۵ کدرشته امتحانی با آزمون شامل الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، حسابداری و تربیت بدنی در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۸۸ شهرستان برگزار شد.

دفترچه آزمون شامل سوالات دروس عمومی، پایه و تخصصی (در مجموع ۱۶۰ سوال) بود و متقاضیان باید در مدت ۲۱۰ دقیقه به سوالات پاسخ می دادند. تمامی دفترچه های سوال آزمون متقاضیان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر متقاضی بر روی جلد دفترچه آزمون درج شده است.

همچنین ثبت نام و انتخاب رشته برای ۳۰ رشته بدون آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ ساعت ۲۴ امشب ۲۲ مرداد به پایان می رسد.

در ۳۰ کدرشته‌ شامل الکترونیک، ساخت و تولید، صنایع فلزی، تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، چاپ، عمران، معماری، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، سرامیک، معدن، علوم دریایی، امور اداری، تربیت کودک و مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، گرافیک، نقاشی، امور دامی، امور زراعی و باغی، ماشین های کشاورزی، صنایع غذایی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، مکاترونیک، پویانمایی، معماری داخلی، صنایع دستی و انرژی تجدیدپذیر خورشیدی آزمون برگزار نخواهد شد.

پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد.

متقاضیان گزینش در رشته های بدون آزمون می توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کد رشته محل های انتخابی خود تا ساعت ۲۴ امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

به متقاضیان سال آخر شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظام جدید ۶-۳-۳ که تا پایان شهریور ماه سال جاری ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ موفق به اخذ گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه خود نمی شوند توصیه می شود نسبت به حذف کدرشته محل های انتخابی خود که فقط در مهرماه پذیرش دارند از طریق سایت سازمان سنجش و قسمت ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

در غیر این صورت چنانچه افراد در ردیف پذیرفته شدگان این قبیل رشته ها قرار گیرند، از آنان ثبت نام بعمل نخواهد آمد و هیچگونه تقاضایی پذیرفته نخواهد شد.

نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل های مندرج در دفترچه راهنما ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ براساس امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، است.

به متقاضیانی که احتمال می دهند تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک دیپلم نمی شوند، مؤکداً توصیه می شود کدرشته محل هایی را که نوبت پذیرش آنها نیمسال دوم (بهمن ماه) است را انتخاب کنند.

هر متقاضی منحصراً مجاز است که یکی از مجموعه های ثبت نامی متناسب با دیپلم خود را منطبق با دفترچه راهنما انتخاب کند. متقاضیانی که به هر دلیل در رشته ای غیر از رشته متناسب با دیپلم خود در آزمون ثبت نام و انتخاب رشته کرده و پذیرفته شود قبولی آنان در هر مرحله ای از تحصیل که باشند باطل شده و حق هیچگونه ادعایی را نخواهند داشت.

متقاضیانی که هم اکنون علاقمند به گزینش در رشته های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری بوسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ ۱۳۷ هزار ریال به عنوان وجه اعلام علاقمندی اقدام کنند.

کدرشته محل های حذف شده و جدید علاوه بر رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما و اصلاح آدرس برخی از موسسات آموزش عالی در اطلاعیه ۱۸ مرداد در سایت سازمان سنجش قرار دارد و افراد متقاضی رشته های بدون آزمون با توجه به اصلاحیه ها، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.