بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز در مناطق جنوبی و غربی استان احتمال وزش باد شدید و خیزش موقتی گرد و خاک وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس پیش‌بینی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز (۲۴ مردادماه) در مناطق جنوبی و غربی استان احتمال وزش باد شدید و خیزش موقتی گرد و خاک وجود دارد. در روز چهارشنبه (۲۷ مردادماه) در نیمه شمالی استان وقوع رگبار و رعد و برق در اوایل شب در سطح استان رگبار پراکنده مورد انتظار است همچنین تا روز دوشنبه روند کاهش دما پیش‌بینی می شود.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (۲۴ مردادماه) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است. به‌تدریج در طول روز بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سبب برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا خواهد شد.

کاهش تندی باد تا شامگاه یکشنبه‌ همراه با افزایش ترافیک سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

این شرایط جوی تا صبح فردا (۲۵ مردادماه) ادامه خواهد داشت و با افزایش ترافیک صبحگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و سبب کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد می‌شود.

وزش باد مؤثر در طی روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر را به‌دنبال خواهد داشت.

با حاکمیت جو نسبتاً آرام تا اواخر وقت دوشنبه بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق برقرار خواهد شد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۳ و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.