مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی استانها، از امروز جمعه تا سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: در ساعات بعد از ظهر جمعه در نیمه غربی کرمان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب استانهای سیستان و بلوچستان و فارس و روزهای شنبه تا دوشنبه در جنوب کرمان، شمال هرمزگان، غرب یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سه‌شنبه در جنوب فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در نوار شمالی کشور نیز در روز جمعه در شمال استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران، زنجان، البرز، قزوین، تهران و سمنان، شنبه در مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات استانهای سمنان، تهران و شمال آذربایجان غربی و یکشنبه تاسه‌شنبه در مازندران، ارتفاعات استانهای سمنان، تهران و شمال استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ مرداد) صاف تا نیمه ابری در بعد از ظهر وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۳۱ مرداد) صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۸ و ۲۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.