نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای دریافت بیشتر واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای در خصوص " واکسیناسیون کووید-19 در ایران"، بر آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای دریافت بیشتر واکسن کرونا از منابع مختلف، تاکید کرد.

 در این بیانیه آمده است:سازمان جهانی بهداشت (WHO) از نزدیک وضعیت همه ‌گیری کووید-19 در ایران را رصد می‌کند. این سازمان بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر حمایت از کشور در پاسخ به این همه ‌گیری تاکید دارد.

سازمان جهانی بهداشت از افزایش اخیر تواتر واکسیناسیون کووید-19 در ایران با استفاده از واکسن‌های بین المللی و تولید داخل تقدیر ویژه می‌کند؛ چراکه براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، تا تاریخ 20 اوت سال جاری میلادی (29 مرداد)، 21 میلیون و 805 هزار و 879 نفر در ایران دُز اول و دوم واکسن‌های مختلف کووید-19 را دریافت کرده‌‌اند.

این بدین معناست که براساس آمارهای فوق 19.3 درصد از کل جمعیت ایران دُز اول و 6.38 درصد نیز به طور کامل واکسینه شده‌اند که از تغییر چشمگیر واکسیناسیون عمومی در این کشور حکایت دارد. با این وجود، اقدام مذکور به تنهایی برای شکستن زنجیره انتقال عفونت کافی نیست.

از سوی دیگر لازم به توضیح است که تعداد 8.5 میلیون دُز واکسن‌های تخصیص یافته از طریق سازوکار کواکس که در بیانیه‌ای قبلی به آن اشاره شده بود، طی ماه‌های آتی به کشور وارد می‌شود.

بنابراین در ماه‌های اوت و سپتامبر تقریبا 3 میلیون دُز دیگر از میزان یادشده تحویل خواهد شد. سازمان جهانی بهداشت ضمن ارائه توضیح فوق در خصوص ابهام به وجود آمده، اعلام می‌دارد دولت جمهوری اسلامی ایران هم اکنون آمادگی دریافت بیشتر واکسن از منابع مختلف را دارد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین تاکید دارد که واکسن‌ها به تنهایی در پیشگیری و کنترل همه‌ گیری کووید-19 کافی نیست. لذا تمامی اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه عمومی از سوی دولت، جوامع و تک تک افراد به منظور شکستن زنجیره انتقال ویروس درکشور به کار گرفته شود.

همچنین از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم که با ارائه اطلاعات مناسب به سازمان‌های بین‌المللی، ما را برای همکاری بیشتر با هدف نجات جان افراد آسیب ‌پذیر یاری کند.