متخصصان هشدار داده‌اند که کووید-۲۲ می‌تواند به مراتب مرگبارتر از «دلتا» باشد.

به گزارش مرور نیوز، در حالی که سویه دلتای ویروس کرونا با قدرت سرایت بسیار بیشتری نسبت به دیگر سویه‌های این ویروس در شماری از کشورها قربانی می‌گیرد، متخصصان در انگلیس درباره شیوع کووید-۲۲ هشدار داده‌اند؛ بیماری که از ترکیب سویه‌های مختلف ویروس کرونای عامل عفونت کووید-۱۹ ایجاد می‌شود.

متخصصان هشدار داده‌اند که کووید-۲۲ می‌تواند به مراتب مرگبارتر از «دلتا» باشد.

نشریه «سان» در گزارشی در این باره آورده است، دکتر «سای ردی» استاد ایمونولوژی در سوئیس هشدار می‌دهد که جهان باید برای ظهور گونه جدیدی از بیماری در سال آینده میلادی آماده باشد و بسیار محتمل است که سویه‌های «دلتا»، «بتا» و «گاما» با هم ترکیب شوند و شرایطی به مراتب وخیم‌تر را رقم بزنند.

وی می‌گوید: جهان باید برای شناسایی فوری این گونه آماده باشد و تولیدکنندگان واکسن نیز باید محصولات خود را با گونه تحول یافته کووید هماهنگ کنند.

به گفته متخصصان، ظهور گونه‌ای کشنده‌تر، مسری‌تر و مقاوم‌تر درباره درمان و ایمن‌سازی، یک مشکل در آینده نزدیک است و ترکیب سویه‌های جهش‌یافته کووید یک مشکل بزرگ در سال پیش رو است.

به گزارش ایندیپندنت کووید-۱۹ تا کنون بیش از ۲۱۳ میلیون نفر را در جهان مبتلا و بیش از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را قربانی کرده است.