صبح روز سه‌شنبه بیمارستان امام خمینی (ره) کرج در پی حمایت‌های قضائی آغاز به کار کرد.

به گزارش مرور نیوز، صبح روز سه‌شنبه (۱۹ مرداد ماه) بیمارستان امام خمینی (ره) کرج در پی حمایت‌های قضائی آغاز به کار کرد و پنجشنبه (۲۱ مرداد ماه) حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه این بیمارستان را مورد بازدید قرار داد.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی (ره) کرج که از مهم‌ترین بیمارستان‌های استان البرز است، از سال ۹۵ به‌دلیل مشکلات مالی و مالکیتی تعطیل شده بود، اما با تلاش‌های قوه قضائیه، اکنون و در حساس‌ترین شرایط کرونایی به چرخه درمان کشور بازگشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان و گفتگو با مدیران و شنیدن حرف‌ها و درد دل‌های کادر درمان، از نزدیک در جریان پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مجدد این مرکز درمانی قرار گرفت.

آغاز به کار بیمارستان امام خمینی کرج علاوه بر کمک به حل مشکلات درمانی و پزشکی مردم کرج، در اشتغالزایی نیز سهم زیادی دارد و به گفته مسئولان این مرکز درمانی، به ازای هر تخت چهار نفر مشغول به کار خواهند شد.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از زحمات پزشکان و پرستاران در مقابله با کرونا، از حل مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) با تلاش مسئولان قضائی استان البرز و پرداخت حقوق ماهانه کادر درمانی این مجموعه و بازگشت آن به چرخه درمانی کشور در این شرایط دشوار ابراز خرسندی کرد.

در این راستا، قدرت‌الله شمیرانی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز ضمن قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضائی به منظور بازگشت بیمارستان امام خمینی (ره) به چرخه درمان کشور در روز‌های حساس کرونایی اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) از سال ۱۳۸۰ با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و این مشکلات در سال ۹۵ شکل حادتری به خود گرفت و از آنجایی که تعرفه بیمارستان از خصوصی به دولتی تبدیل شد، این بیمارستان حدود ۱۸ میلیارد تومان بدهی داشت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز خاطرنشان کرد: در ادامه، بیمارستان امام خمینی (ره) هم به دلیل بدهی‌ها و هم سوءمدیریت با ضرر و زیان مواجه شد و پس از هفت بار مزایده، بیمارستان واگذار و در سال ۹۸ تحویل خریداران شد.

وی با اشاره به عدم انجام تعهدات توسط خریداران بیمارستان امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع، تضییع حقوق عامه بود، از همان ابتدا مباحث کارشناسی نحوه ورود به موضوع با راهنمایی نیرو‌های زبده دادگستری انجام شد و حمایت‌های قضایی به طور مشاوره‌ای در فرایند قضایی ادامه داشت.

شمیرانی عنوان کرد: دادگستری استان البرز برای جلوگیری از تعطیلی کلی بیمارستان جلسات مختلفی را تشکیل داد و بیش از ۱۰ جلسه در دادگستری برای فعال شدن بیمارستان و پرداخت دیون پرسنل برگزار شد و قوه قضائیه در خصوص مشکلات بیمه‌ای موجود، ورود داشت و حمایت‌های لازم را به عمل آورد که سبب حل مشکلات مذکور شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز بیان کرد: همچنین، جلساتی نیز با همت دادگستری در مورد نحوه تعامل سازمان همیاری‌ها و بنیاد شهید برای فعال سازی بیمارستان برگزار شد و صورت جلسات حقوقی در دادگستری تنظیم شد.

وی با اشاره به جلوگیری از توقیف اموال بیمارستان امام خمینی (ره) با حمایت‌های دستگاه قضائی بیان کرد: دادگستری استان البرز از ابتدا تا انتها در کنار دولت، سازمان همیاری‌ها و بنیاد شهید بود و حداقل ۱۲۰۰ میلیارد تومان با حمایت‌های قضائی به بیت‌المال بازگشت داده شد که جای قدردانی دارد.

شمیرانی با بیان اینکه نقش دستگاه قضائی برای بازگرداندن ۱۲۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال نقشی بی‌بدیل و پررنگ بوده است، گفت: در نهایت پس از بررسی موضوع در جلسات مختلف و تعامل دستگاه‌های گوناگون و حمایت‌های به عمل آمده از ناحیه دستگاه قضایی، بیمارستان امام خمینی (ره) فعال شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز در پایان اذعان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) در حال بیماران کرونایی را نیز پذیرش می‌کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و حمایت‌های دستگاه قضائی موجب شد تا ۲۲۰ تخت بیمارستانی در شرایط موجود کشور به چرخه درمان بازگردد.