مدیرعامل گروه دارویی برکت اعلام کرد: تولید واکسن کرونا به روش «MRNA» به مرحله کلینیکال رسید.

به گزارش مرور نیوز، مدیرعامل گروه دارویی برکت در مراسم طرح های توسعه‌ای پخش البرز وابسته به ستاد اجرای فرمان امام، بیان داشت: قبل از پیروز انقلاب اسلامی ۲۰ درصد داوری مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های چند ملیتی در داخل تولید می‌شد و بقیه داروی مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد.

وی ادامه داد:بعد از انقلاب اسلامی شرکت‌های چند ملیتی از کشور خارج شدند و اکنون بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی کشور در داخل تولید می‌شود.

مدیر عامل گروه دارویی برکت با اشاره به موفقیت‌های این بنیاد در تهیه و توزیع دارو، افزود:می‌توانیم ادعا کنیم اگر درهای واردات دارو به کشور بسته شود ما تسلیم تحریم نخواهیم شد.

برندگی با اشاره به تلاش بنیاد برکت در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ابتدای شیوع کرونا، ابراز داشت:در فاصله ۲۳ روز خط تولید ماسک وارد کشور شد.

وی با اشاره به چگونگی تولید واکسن کرونای کووبرکت، تصریح کرد: سناریوهای مختلفی در زمان تولید واکسن کووبرکت توسط معاندین نوشته شد و اعلام کردند توانایی تولید واکسن کرونا را ندارند.

مدیرعامل گروه دارویی برکت متذکر شد:دانشمندان داخلی را جذب کردیم و کم کم تولید واکسن کووبرکت آغاز شد.

وی اضافه کرد:تمام مطالعات حیوانی از رشد ویروس تا مطالعات در حیوانات بزرگتر و در نهایت میمون صورت گرفته و تزریق انجام شد و همان کاری را که دنیا در این خصوص انجام داد، انجام دادیم.

مدیرعامل دارویی برکت با بیان اینکه ما به سازمان‌های نظارتی تاکید کردیم که نظارت بر فرآیند واکسن سازی را برای ما بیشتر انجام دهند،گفت:در این مسیر اضطراب زیادی وارد شد و در آغاز مطالعات بالینی رئیس ستاد اجرایی اعلام کرد اولین تست روی دختر بنده انجام شود.

وی یادآور شد:وقتی تست بالینی صورت گرفت باز اعلام کردند این بنیاد نمی‌تواند این کار را ادامه دهد.

برندگی با اشاره به فرایند سخت تولید واکسن کرونا،ابراز داشت:همه کار مربوط به تولید واکسن کووبرکت با جدیت و دقت اما در کمترین زمان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:اکنون  به بایو ری اکتور ۵۰۰ لیتری رسیده‌ایم و بایوری اکتور ۶۵۰ لیتری نیز در حال آماده شدن است.

مدیرعامل دارویی برکت با اشاره به اینکه ما ۱۴تست بسیار علمی را روی واکسن انجام می‌دهیم،گفت:وقتی تست بالینی از مرز ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در مرحله سوم گذشت مجوز مصرف واکسن توسط وزارت بهداشت صادر شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳میلیون دُز واکسن تحویل وزارت بهداشت شده است،افزود:نزدیک به دو تا سه میلیون واکسن نیز در مراحل مختلف قرار دارد.

برندگی از تلاش بنیاد برکت برای تولید واکسن به روش mrna خبر داد و گفت: اکنون این نوع را به مرحله کلینیکال رسانده‌ایم.