علی اصغر مونسان با ارسال پیامی از مدیران، معاونان، کارشناسان و کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خداحافظی کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر مونسان که نخستین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، در حالی که این روز‌ها عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت ابراهیم رئیسی برنامه‌اش را به مجلس ارائه کرده است، با ارسال پیامی از مدیران، معاونان، کارشناسان و کارکنان این وزارتخانه خداحافظی کرد.

مونسان از مردادماه ۱۳۹۶ با حکم حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین، ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عهده گرفت. در سال ۱۳۹۸ نمایندگان مجلس طرح تبدیل این سازمان به وزارتخانه را از بین پرونده‌های روی میز بیرون کشیدند و در مردادماه با وجود مخالفت و مقاومت دولت، به آن رأی دادند. علی‌اصغر مونسان هم که ریاست این سازمان را به عهده داشت، وزیر این وزارتخانه تازه‌تاسیس شد.

در پیام خداحافظی مونسان آمده است:

«به‌نام یگانه هستی‌بخش

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

خدای متعال را شاکرم که در مسیر خدمت به ملت شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، فرصتی مغتنم فراهم شد تا در کنار مجموعه‌ای خدوم، دوره ارزنده دیگری از کار و تلاش برای آبادانی این مرز و بوم کهن را تجربه کنم.

بی‌تردید سال‌های حضور در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فصلی سرشار از تجارب ارزشمند برای اینجانب بود که تحقق دستاورد‌های ماندگار آن جز در سایه همراهی صادقانه تمام همکارانم در سراسر کشور نبوده است.

به امید آن‌که پروردگار منان همچنان موهبت خدمت به خلق را عنایت فرماید، از یکایک کارکنان صدیق وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حلالیت می‌طلبم و صمیمانه قدردان تلاش همدلانه شما عزیزان هستم.

با آرزوی استمرار مسیر پویا و روشن وزارتخانه، توفیق و تعالی وزیر منتخب و شادکامی و بهروزی همه همکاران گرامی را از پروردگار متعال خواستارم.

خدا حافظ همگی باشد ان‌شاءالله.»