سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: ۱۵۰۰ متر از فضای سبز در ارتفاعات شمالی تهران دچار حریق شد و امدادگران با کمک سربازان موفق به مهار شعله های آتش شدند.

سیدجلال ملکی در گفتگو با فرزانه فریدونی خبرنگار مرورنیوز درمورد جزییات این حادثه اظهار داشت: عصر دیروز حدود ۱۵۰۰ متر از فضای سبز ارتفاعات شمالی تهران دچار حریق شد و دود وسیعی منطقه را دربرگرفته بود که این دود سفید رنگ از کیلومترها دورتر هم قابل مشاهده بود.

وی افزود: بلافاصله با اعلام حریق در مراتع و دامنه ارتفاعات شمالی تهران سه ایستگاه آتش نشانی برای مهار شعله های آتش راهی محل حادثه شدند، که به دلیل نامناسب بودن مسیر منتهی راه محل آتش سوزی تنها یک ایستگاه موفق شد در محل حادثه حاضر شود.

ملکی ادامه داد: با حضور آتش نشان در محل مشخص شد، این آتش سوزی در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متری رخ داده که فضای آن مملو از علوفه خشک و قابل اشتعال است که به دلیل نامعلومی دچار حریق شده و با توجه به وجود علوفه خشک و وزش باد موافق شعله های آتش گسترش پیدا کردند و سطح وسیعی را در بر گرفته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در نزدیکی محل حادثه پادگانی قرار داشت که سربازان این پادگان در اطفای حریق به نیروهای آتش نشان کمک کردند.

وی اظهار داشت: شعله های آتش دو ساعت بعد از حضور آتش نشانان به صورت کامل مهار شد و با اطمینان از این موضوع نیروهای اتش نشانی به ایستگاه ها بازگشتند.

ملکی افزود: در این حریق به کسی آسیب نرسید و علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان علت یاب سازمان در دست بررسی است.