بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن تشکر از حسن اعتماد رییس جمهور از اتمام واکسیناسیون گروه هدف تا ۲۲ بهمن سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن تشکر از حسن اعتماد رییس جمهور و نمایندگان مجلس، از تمامی ذینفعان حوزه سلامت درخواست کرد در مدیریت کرونا با این وزارتخانه همراهی کنند.

متن پیام وزیر بهداشت به شرح زیر است:

"باسلام و درود به روح پر فتوح حضرت امام خمینی (ره) و روح مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی).

در ابتدا ضروری میدانم از حسن اعتماد رییس جمهور محترم و نیز نمایندگان شریف ملت بزرگوار ایران صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم. شرایط حاکم در دنیا و به تبع آن کشور اسلامی مان در مواجهه با بیماری کرونا مسئولیت خطیر و سنگین تلاشگران حوزه سلامت را دو چندان نموده است، به ویژه آنکه تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و تأثیر آن بر شئونات مختلف نظام سلامت کشور مدیریت بیماری را دشوار می نماید. با این وجود تجربه گذشته به ویژه دوران دفاع مقدس نشان از این واقعیت دارد که هرگاه مردم عزیزمان اراده نموده اند به مدد الهی بر سختی های عظیمی فائق آمده ایم.

امروز نیز در شروع دولت سیزدهم و عزم جدی رییس جمهور محترم برای مرتفع نمودن مشکلات فرارو و تاکید بر مدیریت بیماری کرونا به عنوان اولویت اول کشور بدون تردید میتوان انتظار داشت که در پرتو عنایات حضرت حق تعالی و در سایه همدلی و همراهی ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی و نیز مدافعان حوزه سلامت خواهیم توانست گام های موثری را در انجام این مهم برداریم.

اینک با استعانت از پرودگار متعال و جلب همراهی تمام ذینفعان حوزه سلامت اعم از مردم عزیزمان و نیز ارائه کنندگان خدمات در سطوح مختلف، کارشناسان، مدیران، معاونین، سیاستگذاران و همچنین سایر بخشهای دولت که به نحوی در تامین سلامت جامعه سهیم هستند، از امروز اولین گامها برای عملیاتی شدن برنامه ارائه شده با محوریت حکمرانی پاسخگو در سطوح مختلف به صورت رسمی آغاز میشود.

ریل گذاری های صورت گرفته در بخش های مختلف از جمله سلامت که در قالب سیاست های کلی سلامت در سال 1393 به عنوان مهم‌ترین سند راهبردی این بخش از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابلاغ شده، تکلیف نقش آفرینان عرصه اجرایی نظام سلامت را به خوبی مشخص نموده است.

اینجانب تاکید می نمایم در 4 سال آینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان تولیت نظام سلامت، در کوتاه مدت ضمن تقویت مدیریت بیماری کرونا از طریق؛ اتمام واکسیناسیون جامعه هدف تعیین شده تا 22 بهمن ماه سال جاری به عنوان مطالبه اصلی رییس جمهور محترم، روزآمد کردن پروتکل های پیشگیرانه و جلب همراهی جامعه برای اجرای موثر آنها، مسائل موجود در بخشهای بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش پزشکی را به گونه ای شناسایی و مرتفع نماید تا اهداف مندرج در برنامه محقق گردد.

یقیناً این اهداف با همراهی جامعه محترم کادر سلامت، کارشناسان، مدیران و مسئولین متدین، متخصص، مسئولیت پذیر وظیفه شناس و با انگیزه مسیر خواهد شد ."