علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران از کاهش آمار مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های پایتخت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زالی ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در شهرری اظهار داشت: در حال حاضر الگوی کرونایی در تهران به صورت سینوسی در حال فراز و فرود است و خوشبختانه میزان مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستان‌ها نسبت به هفته گذشته ۳.۰۲ درصد کاهش یافته کرده است.

وی افزود: این روزها شاهد کاهش مراجعین در بخش بهداشت و با شیب ملایم‌تری شاهد کاهش مراجعه در حوزه درمان هستیم و نخستین شاخصی که می‌تواند در تغییرات الگویی موثر باشد همین شاخص کاهش مراجعین سرپایی به مراکز درمانی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در ادامه گفت: این روند کاهشی مراجعه و بستری هم‌اکنون نمی‌تواند موجب کاهش آمار مرگ و میرها شود چرا که میان شاخص مراجعه به مراکز درمانی و کاهش مرگ و میر یک فاصله ۱۲ تا ۱۴ روزه وجود دارد.

زالی تصریح کرد: شاخص فاصله میان بستری و مرگ و میر در پیک‌های قبلی کرونا در تهران در حدود ۱۴ روز بود، هم اکنون نیز شاهد همین روند هستیم کاهش مراجعه حضوری و بستری در تهران هنوز موجب کاهش مرگ و میر نمی‌شود.

وی یادآور شد: اثر کاهش مراجعه حضوری به مراکز درمانی در حدود ۲ تا ۳ هفته دیگر بر روی آمار کاهش مرگ و میرها اثر خواهد گذاشت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در ادامه با بیان اینکه میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور نسبت به هفته‌های قبل افزایش پیدا کرده است گفت: آخرین عددی که از میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی ‌هران استخراج شده است عدد ۶۵ می‌باشد که نسبت به عدد ۴۸ هفته گذشته بهتر است.

زالی تأکید کرد: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم باید به همین صورت درصد افزایشی داشته باشد تا شاهد کاهش مراجعه حضور و در نهایت مرگ و میر کرونایی باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در تهران هر زمان که آمار مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا می‌کرد به‌ دنبال آن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز از سوی مردم روند کاهش به خود می‌گرفت، افزود: این آمار متاسفانه در خیز پنجم به اوج خود رسید که باید مردم رعایت بیشتری از خود نشان دهند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون با همکاری مردم شاهد افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم که این روند باید ادامه دار باشد.