سید جلال ملکی صبح امروز از حریق در یک برج مسکونی-تجاری در خیابان آزادی پایتخت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید جلال ملکی اظهار کرد: ساعت ٠٠:٣٠ دقیقه روز جاری یک مورد آتش سوزی در یک برج مسکونی-تجاری در خیابان آزادی، بلوار شهیدان به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه دو دستگاه نردبان هیدرولیکی و تجهیزات پشتیبانی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه یک ایستگاه آتش نشانی در فاصله نزدیک قرار داشت، نخستین ایستگاه در مدت زمان یک دقیقه به محل رسید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: محل آتش سوزی یک برج ١٣ طبقه مسکونی و تجاری بود که چهار طبقه منفی نیز داشت. در طبقه منفی ۲ دو دستگاه خودرو پژو ۴٠۵ و پژو پرشیا دچار حریق شده بودند. دود زیادی طبقات بالایی را فرا گرفته بود و اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که تعداد زیادی از شهروندان داخل واحدها قرار دارند.

وی افزود: آتش نشانان با نفوذ به داخل ساختمان عملیات را آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن آتش برای دسترسی به افراد محبوس شده جست و جو را آغاز کردند. تعدادی از شهروندان به لب پنجره ها آمده بودند و تقاضای کمک می کردند که عده ای از آن ها با نردبان هیدرولیکی خارج شدند.

ملکی اظهار کرد: در نهایت بیش از ٨٠ نفر از افراد داخل ساختمان از محل خارج شدند و حدود ١٠ نفر توسط اورژانس به صورت سرپایی مداوا و پنج نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم. آتش خاموش شد و از گسترش آن به سایر خودروها جلوگیری شد. در نهایت ساعت ٠۵:٠۵ دقیقه روز جاری عملیات به پایان رسید.