سخنگوی شورای شهر تهران گفت: با توجه به انباشتگی جمعیت در مناطق مختلف، توسعه نامتوازن شهر و قرار گرفتن تهران بر روی گسل‌های فعال و نیمه فعال شرایط خاصی را برای این شهر رقم خورده است که همگی مد نظر کمیسیون شهرسازی و مورد مطالبه از شهردار آینده تهران خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در برنامه «سعادت آباد رادیو تهران» درباره برنامه‌های شورای شهر در مورد رویایی با زلزله احتمالی در کلانشهر تهران، گفت: کمیسیون‌های شورای شهر از یکشنبه ۷ شهریور جلسه کمیسیون‌های مختلف در صحن علنی شورا تشکیل شد.

وی ادامه داد:چمران، عباشی و شرفیانی در کمیسیون شهرسازی حضور داشتند. بحث زلزله در ادوار مختلف شورا و شهرداری جزو دغدغه مسئولان در حوزه‌های مختلف شهرسازی و مدیریت بحران بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد:اما با توجه به انباشتگی جمعیت در مناطق مختلف، توسعه نامتوازن شهر و قرار گرفتن تهران بر روی گسل‌های فعال و نیمه فعال شرایط خاصی را برای این شهر رقم خورده است که همگی مد نظر کمیسیون شهرسازی و مورد مطالبه از شهردار آینده تهران خواهد بود.

نادعلی در مورد رشد قارچ گونه ساختمان‌های شهر تهران به ویژه در مناطق شمالی با کوچه‌های باریک، گفت: فکر می‌کنم کوتاهی‌ها یا دقت نکردن ادوار گذشته شورای شهر بر دوش اعضای شورای شهر ششم است و ما باید برای حراست از زیست مردم تلاش کنیم. آنها امنیت خود را به ما سپرده‌اند.

وی در مورد اظهارات برخی اعضای شورای شهر مبنی بر ارائه مجوز دو طبقه اضافه به ساختمان‌ها گفت: تا زمانی که کمیسیون‌های تخصصی شکل نگرفته و رویکردهای اصلی شورا مشخص نشود نمی‌توان دربار نظر شورا قضاوت کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: برخی نظرات کارشناسی، فردی هستند اما این نظرات می‌تواند معارضاتی داشته باشد. به عنوان مثال برای رفع رکود ساخت و ساز می‌توانیم تصمیماتی اتخاذ کنیم که جنبه منفی خود را در بحران‌هایی مثل زلزله نشان خواهد داد که قابل کنترل نخواهد بود. یکی از منافع شورا این است که نظرات فردی تکمیل خواهند شد.

نادعلی در واکنش به اظهارات مجری برنامه در راستای فاجعه پلاسکو و لوله‌های پوسیده گاز و موش‌ها به عنوان نقطه‌ای از بحران در هنگام زلزله، گفت: تعداد زیادی از اعضای شورا در زمان فاجعه پلاسکو از مدیران شهری بوده‌اند که این فاجعه را از نزدیک لمس و درک کرده اند.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا تصمیمات درستی اتخاذ شود؛ اگرچه موانعی هم وجود دارد. حتی آقای آقامیری از اعضای شورای شهر که روحانی هستند هم دکتری زلزله شناسی دارند.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان داشت: انتظار ما این است که شورای شهر تهران بتواند تصمیمات خوبی را در این زمینه با توجه به اندوخته علمی و تجربه‌ای که دارد اتخاذ کند.