چهل و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی با حضور نمایندگان 189 کشور با دستور کار مشخص در شهر ژنو برگزار شد.

به گزارش مرورنیوز، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با قرائت بیانیه در این مجمع نسبت به موضوع کار مجمع نظرات خود را ابراز کرد.

وی در بخشی از این بیانیه اعلام کرد باید با فعالیت های موثر سازمان جهانی مالکیت معنوی شاهد توسعه ابداعات تکنولوژیک در کشورها و انتقال فناوری به کشورهای در حال توسعه باشیم.

احمد تویسرکانی در خصوص تاسیس دفاتر خارجی وایپو در برخی کشورها گفت: دفاتر خارجی وایپو باید بدون هیچگونه تبعیض و بر اساس عدالت و تقسیمات جغرافیایی صورت گیرد و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ پیشرفت های سریع و ظرفیت های بالا پیشنهاد تاسیس دفتر وایپو در تهران را ارائه نمود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مورد معاهده مربوط به حمایت از طرح های صنعتی اظهار داشت: ظرفیت سازی و کمک های فنی به کشورهای عضو باید بخشی از مقررات الزام آور در این معاهده باشد.

معاون قوه قضائیه ضمن اعلام حمایت از کمیته های کاری برای تدوین معاهده مربوط به حمایت از دانش سنتی و منابع ژنتیک افزود: کمیته ها باید مشکلات باقیمانده را حل و فصل و گزارش اقدامات خود را در مجمع عمومی 2017 ارائه کنند.