علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: البته بر اساس برنامه های پیش بینی شده تا ده روز آینده مقداری اسپوتنیک به کشور وارد خواهیم کرد تا افرادی که نیازمند تزریق دز دوم هستند بتوانند واکسن مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مشکلات ایجاد شده برای متقاضیان تزریق دز دوم واکسن کرونا اسپوتنیک توضیح داد: در خصوص واکسن اسپوتنیک همانطور که می دانید اسپوتنیک دارای دو دز یک و دو است که با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. شرکت اسپوتنیک حدود 45 هزار عدد واکسن دز دو را کمتر از میزان تقاضا شده در اختیار ما قرار داد و دچار کمبود شدیم.

وی گفت: البته بر اساس برنامه های پیش بینی شده تا ده روز آینده مقداری اسپوتنیک به کشور وارد خواهیم کرد تا افرادی که نیازمند تزریق دز دوم هستند بتوانند واکسن مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از این پس شرط واردات واکسن اسپوتنیک، وارد کردن دز اول و دوم با یکدیگر است اظهرا داشت: در سطح دنیا مطالعاتی موجود است که می توان دو دز مختلف واکسن را تزریق کرد به طور مثال بر اساس مطالعات انجام شده می توان از واکسن آسترازنکا به جای دز دوم واکسن اسپوتنیک استفاده کرد و درحال حاضر در اروپا و آمریکا فایزر و آسترازنکا نیز به جای یکدیگر استفاده می شوند کهاین اقدام نیز باید بر اساس مطالعات این اقدام صورت گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: دز دوم این واکسن حدود یک هفته الی ده روز دیگر به دست ما خواهد رسید و ترجیح می دهیم برای افرادی که دز اول را تزریق کرده اند دز دوم نیز اسپوتنیک تزریق شود.