معاون جدید رییس جمهور در امور زنان و خانواده بر محرومیت زدایی از جامعه زنان و اجرای عدالت در بین زنان طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: زنان هسته محوری خانواده هستند و محرومیت زدایی در این زمینه اولویت کاری ما است.

به گزارش مرورنیوز، انسیه خزعلی روز پنجشنبه و پس از انتصاب به عنوان معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، از دفتر این معاونت بازدید و با دکتر معصومه ابتکار دیدار و گفت و گو کرد. 

وی بیان کرد: امیدواریم بحث محرومیت زدایی و عدالت مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پیوست کارها و برنامه های ما قرار گیرد.

خزعلی با تاکید بر اینکه در بخش زنان هم نگاه ما به مسایل و مشکلاتی است که جامعه زنان در بحث محرومیت زدایی با آن روبه رو ست، خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی در بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با نگاه به این که زنان هسته محوری و بسیار موثر خانواده هستند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سازندگی جامعه نقش داشته و باعث اعتبار آن هستند،مورد توجه است.

معاون رییس جمهوری افزود:  نباید فراموش کرد که ارزش تاثیرگذاری غیرمستقیم زنان کمتر از مستقیم نیست زیرا نقش برجسته ای که در پرورش نسل، جهت دهی سبک خانواده، ارتقای فرهنگ خانواده و اجتماع بر عهده دارند نباید مورد غفلت قرار گیرد و برخی از تحولات زیربنایی تنها از عهده زنان برمی آید و همچنان که امام راحل (ره) عنوان کردند که قرآن انسان ساز است و زنان هم انسان ساز هستند یا در جایی دیگر فرمودندن از دامن زن مرد به معراج می رود ،اساس فرهنگ و تمدن به دست زنان جامعه پی ریزی می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه این موارد نشان دهنده جایگاه ویژه ای است که خداوند در هستی برای زن قرار داده است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در کنار ارتقای سبک زندگی و فراهم کردن امکانات و شرایط مطلوب برای این گوهر ارزشمند  که مورد عنایت ویژه خداوند است، بتوانیم تسهیلاتی برای رشد او و به تبع رشد خانواده و جامعه فراهم کنیم و با این کار قدم کوچکی را برداشته باشیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: تلاش می شود در بخش های مختلف اجتماعی، ورزشی، نخبگانی، محرومین و زنان سرپرست خانوار و برقراری بیمه هایی که دولت های مختلف وعده داده و متاسفانه هیچگاه عملی نشده است، قدم برداشته شود و در این مسیر از تجربیات گذشته، ابتکار بهره مند خواهیم شد.

وی ادامه داد: در این راه توکل ما بر خدا و همراهی و همکاری همه عزیزانی است که دستان و دوستان خداوند هستند تا بتوانیم شرایط مناسب تری برای زنان رقم بزنیم. 

خزعلی به بیان خاطره ای از امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد که  همان اوایلی که امام (ره) از پاریس به قم آمده بودند همراه با زنان حوزوی خدمت ایشان رسیدیم. رسم بر این بود که گروه هایی که خدمت ایشان می رسیدند از اصناف مختلف از وضعیت و سختی و ظلمی که بر آنان گذشته بود سخن می گفتند و از امام می خواستند تا امکانات و تسهیلاتی را برای آنها فراهم سازند. من از این موضع طلبکارانه آنان ناراحت بودم و در متنی که خدمت امام خواندم عنوان کردم شما ما را از ظلم و ستم رهانیدید و به ما استقلال و عزت بخشیدید. حال ما آمده ایم که شما بفرمایید ما برای انقلاب چکار کنیم و وظیفه ما برای پاسداری ازانقلاب چیست ؟

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: الان هم آمده ایم تا با همکاری نیروهای جوان، انقلابی و جهادی وارد میدان شویم و در مسایل زنان و محرومیت زدایی حرکت آفرین باشیم.