صبح امروز (۱۳ شهریورماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش مرور نیوز، آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ساعات عصر و شب در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز (۱۳ شهریورماه) در ارتفاعات افزایش ابر و وزش باد شدید را خواهیم داشت و در ارتفاعات شرقی احتمال بارش پراکنده  وجود دارد همچنین کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نیز حاکی از آن است که صبح امروز (۱۳ شهریورماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی است، علاوه براین با توجه به وزش باد نسبتاً شدید طی ساعات گذشته و گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد آسمان غبارآلود مورد انتظار است.

حاکمیت جو نسبتاً آرام و پایدار در طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد.

تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت امروز (۱۳ شهریورماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۴ شهریورماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌ دنبال خواهد داشت.

با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (۱۴ شهریورماه) کاهش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود، اگرچه احتمال گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد نیز وجود دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۱۰۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌ناسالم برای گروه‌های حساس است.