محسنی بندپی، استاندار تهران‌ هم در این جلسه ضمن تأکید بر تقویت تمهیدات مورد نیاز برای واکسیناسیون عمومی در استان تهران اظهار کرد: مراکز واکسیناسیون در استان تهران از روز چهارشنبه دو شیفته می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، جلسه ستاد کرونای استان تهران با حضور محسنی بند‌پی استاندار و علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران و دیگر مسئولان در محل استانداری تهران برگزار و آخرین آمار و اطلاعات وضعیت استان تهران درباره ویروس کرونا اعلام شد.

بر این اساس تعداد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون فعال در استان تهران به 135 مرکز رسیده است که 780 گروه نیز در زمینه واکسیناسیون فعالند.

بررسی میزان مبتلایان به ویروس کرونا در استان تهران هم نشان می‌دهد که هفته دوم شهریور نیز روند نزولی این شاخص حفظ شده است و به صورت میانگین روزانه 15041 به این بیماری مبتلا شده‌اند. میزان مراجعه به مراکز درمانی نیز در روز 11 شهریور به عدد 17000 نفر رسیده است که در مقایسه با رکورد 23 مرداد کاهش 3هزار نفری را نشان می‌دهد.

نتایج بررسی میزان بستری‌ها در پایتخت هم نشان می‌دهد که این شاخص نیز روند نزولی به خود گرفته و از رکورد 1795 نفر که در آخرین روزهای مرداد ثبت شد به عدد 1400 نفر در روز 11 شهریور رسیده‌ است.

 در خصوص میزان فوتی‌های کرونا در تهران نیز باید گفت در هفته دوم شهریور به طور متوسط روزانه 200 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این شاخص در روز 12 شهریور عدد 218 نفر را نشان می‌دهد.

مقایسه توزیع درصد فراوانی مبتلایان به کرونا به تفکیک گروه سنی در شاخص بستری شدگان در مراکز درمانی تهران در سال 99 و هفته دوم شهریور نشان می‌دهد، گروه  سنی زیر 10 سال و 31 تا 40 سال، 2.1 درصد رشد، گروه سنی 41 تا 50 سال 2.7 درصد رشد و بیشترین رشد با عدد 3.1 درصد مربوط به گروه سنی 51 تا 60 سال است. در نقطه مقابل بیشترین کاهش مربوط به گروه سنی بالای 80 سال است که با 4درصد افت به عدد 6.6درصد رسیده است. گروه سنی 71 تا 80 سال هم با 2.9درصد کاهش به 10.9 درصد رسیده است.

بر این اساس 34درصد بستری شدگان در گروه سنی بالای 60 سال و 64درصد فوتی‌ها نیز در همین گروه سنی قرار دارند.

محسنی بندپی، استاندار تهران‌ هم در این جلسه ضمن تأکید بر تقویت تمهیدات مورد نیاز برای واکسیناسیون عمومی در استان تهران اظهار کرد: مراکز واکسیناسیون در استان تهران از روز چهارشنبه دو شیفته می‌شوند.

وی از تشکیل قرارگاه واکسیناسیون استان تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای ریاست این قرارگاه نیز از دکتر زالی درخواست کرده‌ایم که این مسئولیت را برعهده بگیرد.

سعید تاملی، قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در این جلسه اعلام کرد: تا دیروز ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار دوز واکسن به کشور وارد شده است و اگر سرعت فعلی واکسیناسیون دو برابر شود تهران ۵۰ روز به زمان نیاز دارد تا همه یک دوز دریافت کند.