بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت اظهار کرد: تاکنون آمار فوتی‌های کرونا از شهدای 8 سال دفاع مقدس نیز بیشتر بوده است، از دست دادن روزانه بیش از 600 هموطن برای ما بسیار دردناک است، همه باید تلاش کنیم این آمار کاهش یابد.

به گزارش مرور نیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیمه‌شب گذشته در جلسهٔ ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که در محل سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون آمار فوتی‌های کرونا از شهدای 8 سال دفاع مقدس نیز بیشتر بوده است، از دست دادن روزانه بیش از 600 هموطن برای ما بسیار دردناک است، همه باید تلاش کنیم این آمار کاهش یابد.

وی افزود: مردم استان قزوین در ایام کرونا مانند همیشه نام نیکی از خود به یادگار گذاشتند و ایثارگرانه و جهادگرانه وارد میدان شدند و حتی یکی از حسینیه‌های قدیمی این شهر نیز جهت تسریع در روند واکسیناسیون، به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده است که این جای تقدیر و تشکر دارد.

عین‌اللهی ادامه داد: ما زمانی‌که دولت را تحویل گرفتیم تمام واکسن‌های ذخیره صفر شده بود و با پیگیری مستمر از راه‌های مختلف موفق به وارد کردن واکسن شدیم و سیلی از واکسن کرونا به‌سوی کشور سرازیر شد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: تا پایان تیر ماه 5 میلیون دُز واکسن در سراسر کشور تزریق شده بود، اما این عدد اکنون به 32 میلیون دُز رسیده است.

وی بیان کرد: نگرانی در خصوص تأمین واکسن نداریم و با همکاری دستگاه‌های مختلف روند واکسیناسیون سرعت بیشتری خواهد گرفت و نگرانی‌های موجود در این زمینه مرتفع خواهد شد.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های جدی کرونا، آسیب به حوزهٔ آموزش در کشور بوده است و لازم است با واکسیناسیون کامل دانشجویان و اساتید، شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم، با توجه به این‌که آموزش مجازی در برخی از رشته‌ها مانند رشته‌های علوم پزشکی کافی نیست، از استان‌ها درخواست می‌کنیم بازگشایی دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی را در دستور کار خود قرار دهند و دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند و در کنار آموزش‌های مجازی، آموزش حضوری نیز انجام شود.

این مسؤول یادآور شد: با توجه به این‌که استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی است که کارگران زیادی در شهرک‌های صنعتی آن مشغول به کار هستند، لازم است تمام کارگران بدون در نظر گرفتن شرایط سنی واکسینه شوند، و ما نیز به درخواست استان، میزان واکسن مورد نیاز را به این استان اختصاص خواهیم داد.

وی تأکید کرد: لازم است در حوزهٔ پیشگیری از ابتلا به کرونا و واکسیناسیون تمرکز بیشتری کنیم، زیرا هزینه‌های این حوزه‌ها به مراتب کمتر از هزینه‌های حوزهٔ درمان است، زیرا هزینهٔ درمان هر بیمار 30 الی 40 میلیون تومان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان اظهار کرد: اجرای طرح درمان در منزل که در استان قزوین به‌صورت پایلوت اجرا شد، کار ارزشمندی بود که به کل کشور تعمیم یافت، هم‌چنین ما به طب سنتی علمی اعتقاد داریم و می‌توان با استفاده از ظرفیت دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در استان قزوین این طب را بر پایه‌های علمی رونق و توسعه داد.