سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی ادامه داد: با وانت بارها ، کامیونت‌ها و تمام خودروهای حامل بار که به صورت غیرمتعارف اقدام به جابجایی بار می‌نمایند برخورد قانونی صورت می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با اجرای این طرح تمامی رانندگان متخلف در این حوزه‌ها توسط عوامل پلیس راهور پایتخت متوقف و اعمال قانون می‌شوند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح با وانت بارها ، کامیونت‌ها و تمام خودروهای حامل بار که به صورت غیرمتعارف اقدام به جابجایی بار می‌نمایند برخورد قانونی صورت می‌شود.

وی افزود: همچنین رانندگان این ناوگان که اقدام به حمل بار اضافه یا بارهایی با طول یا عرض یا ارتفاع بیشتر از حد مجاز حمل کنند، از متوقف و اعمال قانون خواهند شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: سوار کردن مسافر در قسمت بار، حمل بارهای خطرناک نامتعارف و رانندگانی که اقدام به نشاندن مسافرین و یا کارگران در قسمت بار و جلوی وسیله نقلیه باری بیش از یک نفر می‌نمایند از دیگر تخلفاتی است که پلیس راهور تهران بزرگ با آن برخورد خواهند کرد.

سرهنگ بهرام آبادی گفت: با بیان اینکه رعایت نکردن ضوابط حمل‌بار توسط رانندگان خطرآفرین است، اظهار داشت: در این طرح به خصوص در بحث حمل و جابجایی بارهای سنگین مانند تیرچه بلوک، تیرچه آهن و موارد مشابه که خارج از ظرفیت این ناوگان باشد، پلیس با متخلفان به سختی برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این طرح هم‌اکنون نیز در سطح معابر شهر تهران در حال اجراست و مأموران پلیس راهور پایتخت در معابر و بزرگراه‌ها با خودروهای متخلف برخورد و آنها را متوقف می‌کنند.

وی به نکته مهمی نیز اشاره کرد و گفت: برخی رانندگان اقدام به سوار کردن دو نفر به غیر از خود در قسمت جلوی وسیله نقلیه می‌نمایند که این کار باعث به وجود آمدن خطرات بسیاری برای سرنشینان جلو می‌گردد چرا که تنها یک کمربند برای ردیف جلو به غیر از راننده تعریف شده و متأسفانه در صورت بروز حوادث هیچیک از این دو سرنشین ایمن نیستند و کمربند فقط جان یکی از آنها را نجات خواهد داد.

این مقام انتظامی ادامه داد: بر اساس این طرح رانندگان خودروهای حامل بارِ کمتر از ۶ تن که از ناوگان حمل بار در سطح شهر مجوز تردد دارند، اگر دچار تخلف‌هایی چون پارک دوبل شوند، به شدت مورد برخورد قرار می‌گیرند.

سرهنگ بهرام آبادی افزود: برخی از صاحبان خودروهای حامل بار نیز شب‌هنگام از راننده‌های فاقد گواهینامه استفاده می‌کنند که با اجرایی شدن این طرح در تهران خودروهای متخلف به پارکینگ می‌روند و رانندگان فاقد گواهینامه نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضائی قرار می‌گیرند.

سرهنگ بهرام آبادی در پایان گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در اجرای این طرح بسیار به آن اهمیت داده می‌شود، کنترل معاینه فنی خودروها در پایتخت است و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد به پارکینگ منتقل می‌شود و مالک آن نیز جریمه می‌شود.