جلسه رسیدگی به "دعوای حقوقی خانواده شهدای علمی و هسته‌ای ایران علیه دولت آمریکا به ریاست قاضی پورمریدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه رسیدگی به "دعوای حقوقی خانواده شهدای علمی و هسته‌ای ایران علیه دولت آمریکا به دلیل مساعدت و حمایت از اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس" در مجتمع امام خمینی (ره) به ریاست قاضی پورمریدی برگزار شد.

قاضی پور مریدی در ابتدای این جلسه گفت: امروز در رابطه با پرونده شهدای هسته‌ای از جمله شهدای گرانقدر  مسعود علی‌محمدی، مصطفی احمدی‌روشن، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد و ترور نافرجام فریدون عباسی، دادخواستی به شعبه ۵۵ که صلاحیت جهانی علیه رسیدگی به پرونده دولت‌ها را دارد، مطرح می‌شود. این دادخواست علیه ٣٧ تن از اشخاص حقیقی و حقوقی دولت آمریکا مطرح شده که در ترور دانشمندان ما در چند سال اخیر نقش داشته‌اند و خانواده شهدا مطالبه خسارات مادی، معنوی دارند.

وی ضمن قدردانی از خانواده شهدای هسته‌ای برای طرح دعوا، گفت: این دادگاه نمی‌تواند ظلمی که در حق خانواده‌های شهدا، مردم ایران و علم روا شده است، جبران کند. در این دادگاه واقعیت‌های حقوقی این رخدادهای تاریخی برای باقی ماندن در تاریخ مطرح می‌شود.

قاضی پورمریدی خاطرنشان کرد: آمریکا تاکنون علاوه بر دانشمندان ایرانی، سابقه قتل و کشتار دانشمندان آلمان، فرانسه، سوریه، پاکستان و فلسطین را داشته است و هیچ دادگاهی در دنیا برای بررسی جنایات آمریکا تشکیل نشده و شاید هیچ کشوری شهامت برگزاری این دادگاه را نداشته است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه دادخواست توسط خانواده‌های شهیدان مسعود علی محمدی، مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی نژاد مطرح شد، از طریق دفتر حافظ منافع ما در واشنگتن دو نوبت دادخواست را ابلاغ کردیم. اما نه پاسخی و نه لایحه دفاعیه‌ای برای ما فرستاده نشد چون پاسخی ندارند که ارائه دهند.

سپس افضلی وکیل خانواده‌های شهدای علمی و هسته‌ای کشور در جایگاه قرار گرفت و دادخواست را قرائت کرد.

خواندگان دادخواست ۳۷ شخص حقیقی و حقوقی هستند که در رأس آن‌ها باراک اوباما و دونالد ترامپ قرار دارند.

این خبر تکمیل می‌شود...