مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به حاکمیت جوی ‌پایدار در بیشتر نقاط کشور طی ‌پنج روز آینده، از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌های کشور طی این مدت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه طی ‌پنج روز آینده در بیشتر نقاط کشور جوی ‌پایدار حاکم است، اظهار کرد: امروز (۳۰ شهریور) در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و برخی نقاط خراسان شمالی رگبار باران ، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و فردا (۳۱ شهریور) بارش ‌پراکنده در گیلان و مازندران ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای ‌پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱، ۲ و ۳ مهر) وقوع رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی انتظار می‌رود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، طی ‌پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و برخی نقاط هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است.

ضیاییان همچنین خاطرنشان کرد: تا فردا (۳۱ شهریور) در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود همچنین امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ شهریور) خلیج فارس و بخش‌های شرقی دریای عمان مواج و متلاطم ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۱ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (اول مهر) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.