وزیر بهداشت با بیان این‌که افراد دریافت کننده واکسن کرونا می‌توانند از مزایای واکسیناسیون استفاده کنند، ادامه داد: هر فرد واکسینه شده، می‌تواند با دریافت QR کد خود از اپلیکیشن وزارت بهداشت و ارائه آن، بسیاری از فعالیت‌ها را انجام و خدمات را دریافت کند.

به گزارش مرور نیوز، بهرام عین‌اللهی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا (ع) این شهر برگزار شد، با بیان این‌که ظرف چند هفته آینده تحولی در موضوع قرنطینه ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: به‌زودی قرنطینه عادی به قرنطینه هوشمند تبدیل می‌شود.

وی با بیان این‌که افراد دریافت کننده واکسن کرونا می‌توانند از مزایای واکسیناسیون استفاده کنند، ادامه داد: هر فرد واکسینه شده، می‌تواند با دریافت QR کد خود از اپلیکیشن وزارت بهداشت و ارائه آن، بسیاری از فعالیت‌ها را انجام و خدمات را دریافت کند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: استفاده از هتل، زیارت بارگاه منور رضوی و حمل و نقل هوایی در مشهد برای افرادی که واکسیناسیون شده‌اند در قالب قرنطینه هوشمند امکان‌پذیر خواهد بود زیرا در شرایط فعلی مردم نیاز به زیارت، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی دارند که با تدوین دستورالعمل‌هایی، قرنطینه هوشمند در کشور اجرایی می‌شود.

وی، سرعت تأمین واکسن در کشور را «سیل‌گونه» تشبیه کرد و گفت: همکاری و کمک‌های مردم، نیروهای نظامی، انتظامی و هلال احمر در پوشش گسترده واکسیناسیون کم‌نظیر بوده است.

عین‌اللهی با بیان این‌که به زودی جشن پوشش کامل واکسیناسیون را در کشور برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به ۵۳ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که تنها در هفته گذشته، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن، یعنی معادل جمعیت برخی کشورها تزریق شده است.

وی به ظرفیت مشهد مقدس در جذب توریسم درمانی اشاره و بیان کرد: باید با ارائه خدمات همراه با احترام و کرامت به بیماران خارجی، مبلغان خوبی برای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها باشیم؛ علاوه بر آن و با تربیت دانشجویان خارجی متعهد و توانمند، این دانشجویان مبلغان خوبی برای کشور ما در محل زندگی خود خواهند بود.

وزیر بهداشت با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسین به کشور، اظهار کرد: کدهای ملی این دسته از زائران به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود تا بتوان به شکل مناسبی از این افراد در راستای پیشگیری از بیماری کرونا مراقبت شود تا شاهد موج بعدی کرونا نباشیم.

وی با بیان اینکه هر فردی که وارد کشور می‌شود باید علاوه بر تست PCR منفی، در برابر کرونا واکسینه شده باشد، گفت: با بهبود شرایط کرونای کشور، به زودی شاهد حضور زائران خارجی برای زیارت بارگاه منور رضوی خواهیم بود.

عین‌اللهی به سطح علمی بالای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و تصریح کرد: کرونا نقاط ضعف و قوت زیادی داشت، نقطه قوت آن گسترش فعالیت‌های مجازی و آشنایی بیشتر با این حوزه بود اما نقطه ضعف آن، وارد شدن آسیب به آموزش چهره به چهره بود که هیچ جایگزینی ندارد.