سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه را اعلام کرد.

به گزارش مرورنیوز، بنابر اعلام سازمان هواشناسی ، روزهای پنج شنبه و جمعه ۸ و ۹ مهر ۱۴۰۰، در استان‌های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و برخی نقاط مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر همین اساس، شنبه و یکشنبه در گیلان و برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی بارش رخ می‌دهد. دوشنبه در برخی نقاط گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غرب مازندران بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

انتظار می‌رود از اواخر وقت جمعه سواحل جنوب شرق سیستان و بلوچستان طوفانی شود و از این رو شنبه و یکشنبه آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه نوار ساحلی رگبار و رعد و برق شدید همراه با وزش باد خیلی شدید رخ دهد.

طی دو روز آینده در بعضی ساعات، سرعت وزش باد در خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

شنبه و یکشنبه آینده وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور پیش بینی می‌شود.

پنج شنبه و جمعه دریای خزر و از ظهر جمعه تا عصر شنبه خلیج فارس مواج و از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه با توجه به نزدیک شدن چرخند حاره‌ای دریای عمان مواج و توفانی خواهد بود.

آسمان تهران هم روز جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰، صاف و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز شنبه ۱۰ مهر، صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس همین گزارش، در روزهای پنج شنبه و جمعه ۸ و ۹ مهر ۱۴۰۰، اهواز با بالاترین دمای ۴۳ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۴ و ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.