با حاکمیت پایداری جوی و افزایش ترافیک، هوای مناطق پرتردد تهران امروز (۱۰ مهرماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به گزارش مرور نیوز، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۱۰ مهرماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته و نیز عدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در طی روز پایداری جوی حاکم خواهد بود که سبب تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر به‌ویژه مناطق پرتردد خواهد شد. تداوم این شرایط جوی همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۱ مهرماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و احتمال می‌رود کیفیت هوا در برخی مناطق با ترافیک سنگین در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

حاکمیت جو آرام در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (۱۱ مهرماه) همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۹۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول  قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۹۹  و  کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.