رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران افزود: ما با استفاده از ظرفیت های موجود در مناطق ۲۲ گانه و با همکاری همه ۳۵۳ خانه سلامت موجود در شهر تهران، طرح سلامت یار را جهت تاکید واکسیناسیون سالمندان انجام دادیم.

به گزارش مرور نیوز، با توجه به هفته ملی سالمند (۹ تا ۱۲ مهر ماه) زینب نصیری رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران درباره شعار امسال هفته سالمند گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا دو سالی است که زندگی مردم و به خصوص سالمندان را مختل کرده و آنها محدودیت ارتباطی بیشتری نسبت به سایر سنن دارند، شعار امسال هفته ملی سالمند، «بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری های دیجیتال» است.

نصیری در ادامه تشریح کرد: طبق روال سال های گذشته و با تاکید بر شعار امسال هفته ملی سالمند، اداره کل سلامت شهرداری تهران برنامه های متعددی برای سالمندان دارد.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران افزود: ما با استفاده از ظرفیت های موجود در مناطق ۲۲ گانه و با همکاری همه ۳۵۳ خانه سلامت موجود در شهر تهران، طرح سلامت یار را جهت تاکید واکسیناسیون سالمندان انجام دادیم.

نصیری درباره اقدامات انجام شده در حوزه سلامت روان سالمندان گفت: لیگ حافظه سالمندی را یک ماه و نیم پیش آغاز کردیم، هدف از ایجاد چنین لیگی تقویت حافظه سالمندان بود و در مرحله اول لیگ ۱۰۷۰ نفر از سالمندان شهر تهران وارد این لیگ شدند و برای هر کدام از این افراد ۳ دوره آموزشی جهت تقویت حافظه، آشنایی با آلزایمر و راه های مقابله و پیشگیری از این بیماری را برگزار کرده ایم.

او توضیح داد: در این طرح همکاران ما در خانه های سلامت، سالمندانی که به خانه های سلامت مراجعه کرده اند را شناسایی می کنند و سپس با آنها تماس می گیرند تا از وضعیت واکسیناسیون آنها مطلع شوند، همچنین سالمندان می‌توانند هر سوالی مربوط به مراکز واکسیناسیون، عوارض انواع واکسن ها و … را از کارشناسان ما بپرسند و از آنها مشاوره بگیرند همچنین سالمندانی که به هر دلایلی نتوانسته اند واکسن کرونا را دریافت کنند، در مرحله دوم واکسیناسیون مردم که به صورت سیار انجام می شود، می‌توانند با حضور نیرو ها در منزلشان واکسن کرونا را دریافت کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، او در پایان گفت: طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ ،شهر تهران حدود ۱۰.۳ درصد از جمعیتش را افراد سالمند تشکیل می‌دهد که این بدین معنا است که یک میلیون و صد هزار نفر بالای ۶۰ سال (سالمند) در شهر تهران زندگی می کنند، همچنین طبق گزارشات وزارت بهداشت از مجموع افراد بالای ۶۰ سال استان تهران تنها ۱۲ درصد واکسینه نشدند و حدود ۸۸ درصد حداقل دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.