پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در بیش از نیمی از استان‌های کشور بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت.

به گزارش مرورنیوز، طبق پیش‌بینی های سازمان هواشناسی  امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، در ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، سمنان، البرز و قزوین بارش باران ، وزش باد و کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت.

احتمال دارد بارش‌های امروز در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید همراه باشد. همچنین طی امروز دریای خزر مواج خواهد بود.

بعد از ظهر امروز نیز در ارتفاعات کرمان و هرمزگان احتمال رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد.

همچنین، در روزهای جمعه و شنبه در سواحل شمالی کشور و شرق اردبیل بارش‌ها به شکل پراکنده ادامه پیدا می‌کند.

نکته قابل توجه اینکه در روزهای یک شنبه و دوشنبه تنها در استان گیلان و شرق اردبیل با بارش خفیفی رو به رو می‌شویم، اما در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

 طی روزهای شنبه ویکشنبه در شمال شرق و شرق کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را خواهیم داشت. این کاهش با وزش باد شدید و در برخی از  نقاط هم با گرد و خاک همراه خواهد بود.

همچنین، روزهای پنج شنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند روند کاهش نسبی دما را خواهیم داشت.

این در حالی است که از روز یکشنبه در نوار غربی کشور و سواحل دریای خزر جوی آرام همراه با روند افزایش نسبی دما را پیش بینی می‌کنیم.

در تهران نیز امروز آسمان نیمه ابری است، گاهی  بارش پراکنده و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک وجود دارد. پیش بینی می‌شود حداکثر دما ۲۶ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به ۱۴ درجه بالای صفر برسد.