رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به حاکمیت جوی ‌پایدار در بیشتر مناطق کشور و کاهش کیفیت هوا در استان‌های صنعتی و ‌پرتردد از جمله تهران و البرز، از افزایش نسبی دما در بخش‌هایی از شمال، شمال شرق، شرق و مرکز کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه امروز (۲۱ مهر) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و ‌پایدار حاکم خواهد بود، اظهار کرد: از این رو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و ‌پرتردد استان‌های تهران و البرز انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز (۲۱ مهر) در برخی مناطق غرب و شمال غرب کشور به‌ویژه در آذربایجان غربی افزایش ابر، بارش پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه فردا (۲۲ مهر) در برخی مناطق گیلان، اردبیل، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی بارش ‌پراکنده رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: جمعه (۲۳ مهر) نیز در برخی نقاط گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ مهر) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و از این رو خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست همچنین شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ مهر) در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان اضافه کرد: امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مهر) در استان‌های ساحلی دریای خزر، شرق، شمال شرق و مرکز کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ مهر) نیز در شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۳ مهر) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۹ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.